Piata de publicitate online din Romania s-a ridicat, in primul semestru din 2010, la 42.053.916 RON (circa 10 milioane de euro), cu 65% mai mult fata de primul semestru al anului trecut si cu 6% mai mult fata de a doua jumatate a anului 2009, potrivit Romanian Online Advertising Study (ROADS), realizat de IAB Romania si PwC Romania.
Un comunicat IAB Romania il citeaza pe Cristian Petriceanu, presedintele asociatiei, potrivit caruia "varful negativ al crizei in publicitatea online din Romania a fost primul semestru din 2009, singurul de pana acum care a inregistrat scaderi. De atunci, urmatoarele doua semestre au avut cresteri. Acest prim semestru al lui 2010 ne-ar putea arata ca publicitatea online a depasit momentul crizei".
ROADS structureaza investitiile in publicitatea online in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalitatii. La aceasta ultima editie a studiului au participat 18 companii.
• In 2009, piata de publicitate online din Romania s-a ridicat la 65.19 milioane RON (15,4 milioane euro, la un curs mediu anual de 4,23 RON/euro), dupa ce, in 2008, atinsese la 72 milioane de RON (circa 20 milioane de euro, la cursul mediu anual), potrivit ROADS. In primul semestru din 2009, piata s-a ridicat la 25,5 milioane RON, in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar a inregistrat un reviriment in semestrul al doilea, cand veniturile totale raportate in studiu s-au ridicat la 39,7 milioane RON.
Chiar daca anul 2010 a fost un an greu pentru economia Romaniei datorita crizei economice mondiale, se pare ca publicitatea online nu prea a avut de suferit. Se pare ca companiile romanesti s-au axat mai mult pe internet in promovarea produselor lor, iar promovarea traditionala a inceput incet, incet sa scada. Cred ca in anii ce vor veni publicitatea online va surclasa publicitatea traditionala.
Un comunicat IAB Romania il citeaza pe Cristian Petriceanu, presedintele asociatiei, potrivit caruia "varful negativ al crizei in publicitatea online din Romania a fost primul semestru din 2009, singurul de pana acum care a inregistrat scaderi. De atunci, urmatoarele doua semestre au avut cresteri. Acest prim semestru al lui 2010 ne-ar putea arata ca publicitatea online a depasit momentul crizei".
ROADS structureaza investitiile in publicitatea online in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalitatii. La aceasta ultima editie a studiului au participat 18 companii.
• In 2009, piata de publicitate online din Romania s-a ridicat la 65.19 milioane RON (15,4 milioane euro, la un curs mediu anual de 4,23 RON/euro), dupa ce, in 2008, atinsese la 72 milioane de RON (circa 20 milioane de euro, la cursul mediu anual), potrivit ROADS. In primul semestru din 2009, piata s-a ridicat la 25,5 milioane RON, in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar a inregistrat un reviriment in semestrul al doilea, cand veniturile totale raportate in studiu s-au ridicat la 39,7 milioane RON.
Chiar daca anul 2010 a fost un an greu pentru economia Romaniei datorita crizei economice mondiale, se pare ca publicitatea online nu prea a avut de suferit. Se pare ca companiile romanesti s-au axat mai mult pe internet in promovarea produselor lor, iar promovarea traditionala a inceput incet, incet sa scada. Cred ca in anii ce vor veni publicitatea online va surclasa publicitatea traditionala.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu