miercuri, 19 ianuarie 2011

Cum mai utilizeaza romanii Internetul


Cautand  un  articol interesant pentru postare, am gasit acest articol, despre un studiu demografic realizat de trafic.ro, care sper ca o  sa va para interesant.

            Trafic.ro este un serviciu specializat in monitorizarea in timp real a audientei online, care opereaza pe piata din Romania oferind  servicii relevante unui numar de circa 40.000 de site-uri romanesti, precum si o imagine de ansamblu a pietei autohtone.

            Deci, cum ziceam, acest studiu este destinat identificarii profilului utilizatorilor romani de Internet, iar la  completarea chestionarului au contribuit 26.621 utilizatori de internet in perioada  15 noiembrie-15 decembrie 2010.

            In urma acestei cercetari, despre “cum mai utilizeaza romanii internetul”  specialistii au ajuns la urmatoarele concluzii:

            1. Internetul - oriunde, oricand si de pe orice

            Doua treimi dintre  internautii romani (68,66%) folosesc desktopuri pentru a naviga pe Internet, 48,21% acceseaza web-ul de pe laptopuri, in timp ce un numar mult mai mic foloseste pentru a intra online telefoanele mobile (12,68%) sau PDA-urile (4,07%).

            Devenit parte integranta a vietii, Internetul este folosit zilnic, in mod frecvent, de 87,11% dintre internauti, aproape 12% il folosesc de cateva ori pe saptamana, in timp ce un numar redus intra online doar o data pe saptamana sau mai rar.Cand navigheaza online, aproape jumatate (44,25%) dintre internautii romani folosesc un singur browser pentru a accesa paginile web, in timp ce restul folosesc doua sau mai multe browsere.

            2. Informatiile, socializarea si e-content-ul - la mare pret online

            Potrivit studiului, internautii romani au intrat online pentru informatii (89,72%), comunicare/socializare (58,27%) sau incarcat/descarcat fisiere (39,29%). De asemenea, pe Internet, se citesc bloguri sau forumuri (36,15%), se urmaresc clipuri si filmulete online (35,35%) sau se joaca jocuri online (25,18%), se cauta informatii financiare sau de afaceri (22,32%), se vizioneaza programe TV online (16,19%) sau se deruleaza alte tipuri de activitati (2,59%).Astfel, cele mai vizitate categoriile de site-uri sunt ziarele si revistele online (63,93%), comunitatile online (Hi5, LinkedIn sau Facebook - 49,92%) si site-urile cu locuri de munca (36,53%). Pe locurile urmatoare in preferintele internautilor se afla site-urile auto (23,80%), cele de Internet banking (23,63%), comert electronic (25,41%), turism (19,76%), cele cu profil imobiliar (11,93%) si site-uri pentru adulti (11,69%), precum si alte tipuri de site-uri.

            In ceea ce priveste cele mai cautate informatii online, pe primul loc se afla cele referitoare la medicina, sanatate si alimentatie (50,12%) drept dovada, romanul e obsedat de diete (imaginati-va cat au mai crescut procentajele accesarilor in perioada imediat urmatoare,o data cu sarbatorile); evenimente/stiri despre Romania (43,77%) era si normal sa aibe un procentaj ridicat atat timp cat exista presa online si abonamentul de internet oricum il platim, deci de ce sa mai dam banii si pe ziare; computere, software, IT & Internet (40,31%), dar si acelea vizand familia si viata de cuplu (39,41%), stiinta si tehnica (35,39%), turismul, calatoriile si vacantele (34,92%) avand in vedere populatia cercetata, aceste situri au fost accesate mai mult pentru clatirea ochilor si cultura lor generala, ca banii lipsesc cu desavarsire; copiii si educatia lor (32,80%) sau datele referitoare la bucatarie/retete culinare (32,22%).

            Pentru ca banii le influenteaza toate aspectele vietii, internautii romani se preocupa si de propria situatie financiara, fiind utilizatori de carduri de debit sau credit (71,75%), Internet Banking (23,26%) sau credite (20,77%).

            Dominante pe Internet sunt in continuare femeile (53,35%), barbatii (46,65%) nefiind la fel de activi in navigarea online. Potrivit datelor Studiului demografic trafic.ro, categoria cea mai activa de utilizatori de Internet, este cea a  persoanelor de 30-34 de ani (14,54%) si 25-29 de ani (12,72%).

            Noutati sigur nu ati afla, insa mie personal mi s-a parut interesant procentajul,  indicatorii demografici (varsta, sex, localizare geografica, venit, studii), cat si date privind interesele, stilul de viata si comportamentul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu