luni, 24 ianuarie 2011

Ce mai face Google?

Aceasta este o intrebare importanta pentru foarte multi dintre cei care au , intr-un fel sau altul legatura cu Google.

In primul rand afacerea? Actualul CEO, Eric Schmidt va fi inlocuit de Larry Page ( co-fondatorul Google) din aprilie.

Recent, Google a publicat raportul oficial pentru trimestrul patru din 2010 , precum si datele pentru tot anul.
http://investor.google.com/earnings/2010/Q4_google_earnings.html
Pe scurt, incasarile pe trim 4 au fost de 8.44bn dolari, cu 26% mai mul decat pe trimestrul 4 din 2009., iar venitul net de 2.54bn dolari, in crestere fata de aceeiasi perioada a anului trecut.
Aceste sume importante reprezinta totalul intrarilor din toate instrumentele Google.

Raportul nu precizeaza ce instrument a adus cea mai mare crestere, putem totusi aprecia ca banii dati de marile corportaii constituie o parte importanta a sumei. Se pare ca Google acorda din ce in ce mai multa atentie marilor corporatii ( care evident aduc si cei mai multi bani) si care vor putea fi gasite mai usor in cautari. O astfel de modificare ii va ajuta pe cei care cauta siteul official al companiei, dar m in acelasi timp impinge in jos toate celelalte listari cum ar fi forumurile, comentariile, blogurile , etc.

Practic singurii afectati sunt administratorii acestor siteuri carora le va fi mult mai greu sa obtina traficul de care au nevoie . Cu cat se afla mai departe de primele pozitii din lista de cautare , cu atat sansele de a capata traffic sunt mai mici.
Evident ca acestia sunt nemultumiti, insa este normal ca Google sa ofere facilitate celor care platesc mai mult, si ei trebuie sa isi mentina investitorii si actionarii fericiti.

In plus, nu trebuie sa se dea vina doar pe Google pentru aceste modificari. Trebuie retinut ca din ce in ce mai multe companii mari vad importanta optimizarii siteurilor si investesc din ce in ce mai mult in SEO.

Pentru cei care nu beneficiaza de resurse fianciare importante, si care aveau nevoie de traficul gratuit venit de pe Google, vestile nu sunt poate imbucuratoare, indiferent de motivul exact , deoarece acum au concurenta mai mare. Pentru a supravietui pe viitor vor trebui sa gaseasca metode sa se descurce cu aceasta concurenta, fie ca este generata de actiunea Google sau de cresterea interesului companiilor pentru anumite instrumente oferite contra cost.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu