luni, 24 ianuarie 2011

Ce este e-business? Cum arata e-business-ul in Romania?




E-business este un termen folosit pentru a descrie afacerile care se desfasoara pe internet, sau utilizând tehnologii de pe internet pentru a îmbunătăţi productivitatea sau profitabilitatea unei companii.
Într-un sens mai general, termenul poate fi utilizat pentru a descrie orice formă de afacere electronica - adică, orice afacere care utilizează un computer. Desi, această descriere este oarecum arhaica, cu toate acestea, şi în cele mai multe contexte, e-Business se referă exclusiv la afaceri pe Internet.
Punerea în aplicare, cea mai comuna, a e-Business este ca o suplimentare, sau, în unele cazuri o activitate primara a companiei. Prin vânzarea de produse şi servicii online, e-Business este în măsură ajungă la o bază de consumatori mult mai largă decât orice alt magazin tradiţional ar putea spera vreodată. Această funcţie de eBusiness mai poate fi intalnita si ca e-Commerce, iar termenii sunt uneori folositi alternativ.


e-Business in Romania...

Din punctul meu de vedere, deschiderea unui magazin electronic poate ajuta un comerciant sa isi dezvolte afacerea sau poate deveni o adevarata "durere de cap".
In Romania,
comertul electronic se afla inca in faza incipienta. Clientii manifesta temeri in ceea ce priveste furtul cardurilor de credit, a confidentialitatii datelor personale, etc., multi dintre ei actionand in necunostinta de cauza si isi ofera datele personale oricui si oricum, chiar daca acestea nu sunt necesare unei tranzactii pe internet. In cazul comerciantilor unii dintre ei nu au adoptat modelul electronic potrivit pentru derularea comertului lor electronic sau intampina dificultati in integrarea comenzilor si a informatiilor culese online, in activitatea curenta a firmei.
Cu toate acestea, este o certitudine faptul ca numarul clientilor magazinelor electronice si a firmelor care adopta solutiile comertului electronic este in crestere. Multi furnizori de servicii Internet popularizeaza sistemul de cumparare online tocmai pentru a induce un plus de incredere si consideratie.
In Romania situatia este departe de cea a americanilor, de exemplu, care acorda o atentie speciala acestui tip de cumparaturi. Romanii inca simt nevoia ca acel bun pe care il cumpara sa fie vazut si verificat inainte de a fi achizitionat.
Insa exista si persoane carora li se pare mult mai comod sa achizitioneze produse online, si vorbind din proprie experienta, cumpararea cadourilor de Craciun a fost mult mai la indemana anul acesta, deoarece le-am cumparat pe toate stand comod in scaunul de la birou.

Singurul lucru pe care eu il recomand romanilor care doresc sa foloseasca e-business (e-commerce) ar fi sa se uite de doua ori de unde o fac si in ce conditii, iar comerciantilor, sa lucreze mai mult la sistemele de securitate, si avand in vedere ca in conditiile date nu exista un vanzator care sa poata recomanda clientului anumite produse, descrierea produselor sa fie cat se poate de amanuntita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu