joi, 27 ianuarie 2011

Cu cine faci Facebook-ing???

Pornind de la stirea “Creatorul Facebook isi va dona o mare parte din avere” si continuand mai apoi cu celebrul de acum promo “ Cu cine faci banking???” am ajus la urmatoarea dilemma “ Cu cine faci Facebooking?”. E laudabil ca domnul Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook si unul din cei 16 miliardari care participa la campania “ Giving Pledge” alege sa isi imparta banii in scopuri nobile, bani facuti de altfel cinstit cu acest nou concept de retea de socializare.

Nu pot sa ma abtin si sa ma intreb de unde are acest personaj atatia bani si ce inseamna de fapt afacerea Facebook in cifre si mai apoi in conturi la banci. Ca sa pot obtine aceasta informatie consult celebrul site Wikipedia la urmatoarea adresa: http://en.wikipedia.org/wiki/Facebook. Fiind foarte curios din fire aflu urmatoarele: “ Facebook este un site de socializare care a fost lansat in luna Februarie a anului 2004 si care este gestionata si condusa de catre Facebook INC. Facebook are in intreaga lume peste 600 de milioane de utilizatori active”. Pana aici nu aflu nimic iesit din comun asa ca am ales sa trec direct la partea care ma intereseaza cel mai mult: BANII.

In Ianuarie 2009, Compete.com, un important site care analizeaza traficul web, declara ca este cel mai vizitat site de socializare din lume dupa numarul de utilizatori lunar, urmat de MySpace. Cele mai multe dintre veniturile sale provin din publicitate. Microsoft este partener exclusiv Facebook pentru afisarea de bannere publicitare. Facebook are in general o rata de clic mai mica (CTR) pentru reclame decat cele mai multe site-uri majore.

In anul 2010 Facebook avea peste 1700 de angajati si birouri in 12 tari. Fiind la capitolul cifere doresc sa fac si o enumerare a princilalilor actionari ai Facebook:

  1. Mark Zuckerberg cu 24% din actiuni.
  2. Accel Parteners cu 10%
  3. Digital Sky Tehnologies cu 10%
  4. Dustin Moskovitz cu 6%
  5. Eduardo Saverin cu 5%
  6. Si altii cu actiuni fiecare sub 5%

La categoria venituri Facebook doresc sa fac urmatoarele precizari:

  1. In anul 2006 veniturile sau cifrat la 52 milioane dolari americani;
  2. In anul 2007 veniturile au crescut fata de anul precedent cu 188% si au ajuns la o cifra de 150 milioane dolari americani;
  3. In anul 2008 veniturile au crescut doar cu 87% si au ajuns la 280 milioane USD
  4. In anul 2009 veniturile au crescut cu 177% si s-au cifrat la o suma de 775 milioane dolari americani.
  5. In anul 2010 este primul an in care veniturile Facebook ating miliardul de dolari americani. Fata de anul 2009 incasarile cresc cu 158% si ajung la numai putin de 2 miliarde USD.

Avand in fata ochilor aceste date, respectiv Mark Zuckberger detine 24% din actiunile unei firme care obtine in anul 2010 incasari de 2 miliarde de dolari americani este si usor de explicat de ce acest domn isi permite cu larghete sa ofere in scopuri caritabile mari sume de bani.

Fie ca va place sau nu, Facebook este o afacere online de un real success care aduce an de an incasari record, mai mult de 1700 de angajati, si sute de milioane de utilizatori activi pe aceasta retea de socializare online. Acum ramane de vazut cand acest mit va fii spulberat de concurenta sau de aparitia unor noi concepte. Doresc sa modernizez deviza “Nu ai cont pe Facebook, deci nu existi!!” prin a spune ca “ Ei exista pentru ca au avut Facebook”. Facebook deocamdata este o fabrica de bani, in mare parte din publicitatea online, o fabrica de bani care a aparut de nicaieri, dintr-o idee geniala a unor tineri plini de idei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu