Blog-ul studentilor de la Masteratul de Relatii Economice Internationale, anul II, Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor, Universitatea TRANSILVANIA din Brasov - disciplina E-Business.
miercuri, 19 ianuarie 2011
Lupta contra Alibaba
Sloganul “viitorul este online” incepe sa se contureze din ce in ce mai vizibil atat cantitativ, cat mai ales calitativ pe piata din Romania si Europa. Proprietarii de platoforme online au inteles importanta unui serviciu cat mai functional, care sa ofere vizitatorului o experienta placuta si sa mentina viu interesul acestuia de a revizita platforma si de a face tranzactii. Programul din ce in ce mai aglomerat, traficul si accesibilitatea la Internet, dar si numarul mare de servicii si produse disponibile pe platformele online i-au facut pe clienti sa isi indrepte atentia asupra acestora. Preturile sunt competitive, livrarea produselor se face la adresa indicata de client, chiar si in afara orelor de program obisnuite sau in weekend , fapt ce contribuie foarte mult la dezvoltarea acestei noi forme de comert - comertul electronic.
Datorita unei cresteri considerabile a clientilor si furnizorilor interesati de astfel de servicii a aparut si o reactie a concurentei platformei de e-commerce www.alibaba.com
Peste noapte au aparut cateva platofrme asemanatoare. Unii ofertanti au incercat egalarea serviciilor oferite de alibaba, iar altii au incercat sa simplifice serviciile.
Directindustry.com
Un site lansat in 2009 ofera client o lista diversificata de furnizori. Acesti furnizori se inscriu pe platform distrctindustry cu produsele ce le au in gama de fabricatie. Clientul, cauta produsul dorit si se pune direct in legatura cu furnizorul prin intermediului e-mailui sau telefonulul. Fata de alibaba putem observa o gama la fel de vasta de furnizori , dar doar cateva servicii oferite de acest system. Serviciile oferite de aceasta platforma se pot regasi in numele acesteia – direct industry. Legatura se face direct intre cerere si oferta.
tradett.com
O copie fidela a produsului alibaba.com. Aceasta platform ofera ca si alibaba o platforma business 2 business. Furnizorii isi pot posta oferta , iar clientii cererea. Legatura se poate stabili prin intermediul unei pagini de tip messenger sau prin e-mail. Platforma tradett nu a inovat nimic in acest domeniu…
Concluzie
Intr-un viitor apropiat probabil va fii greu sa se gaseasca un concurrent pe masura la Alibaba. Aceasta platforma venind mereu cu servicii noi, mai bune si cu o securitate a tranzactiilor mult mai imbunatatita. Speram ca aceasta concurenta in e-commerce se fie cat mai stransa pentru ca noi in calitate de furnizori/client sa putem beneficia de un serivicu rapid, securizat si performant.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu