Dacă vânzările în magazinul offline merg strună dar din cel online nu cumpără mai nimeni e clar că site-ul tău şi promovarea online nu sunt eficiente. Ce-i de făcut?
În primul rând clientul trebuie să aibă sentimentul că site-ul este unul absolut sigur şi că nu există nici cea mai mică posibilitate ca prin plata online să apară vreo problemă. Transmite acest lucru clienţilor tăi prin intermediul site-ului tău.
Chiar şi aşa clienţii pot prefera în continuare magazinul tău de la colţul străzii în detrimentul celui de pe net. În acest caz foloseşte-l pe cel de la colţul străzii pentru promovarea celui online. Lansează diverse promoţii, reduceri, concursuri valabile doar pentru achiziţii de pe internet şi fă cunoscute aceste super-oferte celor care îţi bat la uşa magazinului offline. Costurile de derulare a afacerii sunt mai mici pentru vânzările pe internet faţă de cele din mediul offline şi din acest motiv merită să se întreprindă eforturi în acest sens. Această tendinţă va fi din ce în ce mai accentuată indiferent de domeniu şi furnizor. De curând am observat că la multe bănci există diferenţe de dobânzi pentru depozite în funcţie de modul în care au fost constituite – online sau la o unitate bancară, cele constituite online prin internet banking având o dobândă mai mare. Este normal. Până la urmă funcţionarul care efectuează operaţiunile de deschidere de cont şi mai ales partea de consultanţă trebuie remunerat în acea perioadă de timp iar costurile acestea pot fi uneori chiar mai mari decât acea diferenţă de dobândă.
Înainte de a întreprinde eforturi de creştere a comenzilor online trebuie mai întâi să-ţi pui problema cărui segment de piaţă te adresezi şi dacă potenţialii clienţi din acel segment de piaţă sunt persoane care utilizează internetul. Dacă prin natura lor produsele oferite de tine se adresează cu precădere persoanelor mai în vârstă de 60 de ani nu merită făcute eforturi pentru creşterea vânzărilor online pentru că vârstnicii nu folosesc în general internetul şi preferă achiziţiile din mediul offline.
Aceste cazuri sunt însă rare astfel încât rămân la ideea de bază şi anume că merită făcute eforturi pentru direcţionarea clienţilor spre achiziţiile din magazinele online.
În primul rând clientul trebuie să aibă sentimentul că site-ul este unul absolut sigur şi că nu există nici cea mai mică posibilitate ca prin plata online să apară vreo problemă. Transmite acest lucru clienţilor tăi prin intermediul site-ului tău.
Chiar şi aşa clienţii pot prefera în continuare magazinul tău de la colţul străzii în detrimentul celui de pe net. În acest caz foloseşte-l pe cel de la colţul străzii pentru promovarea celui online. Lansează diverse promoţii, reduceri, concursuri valabile doar pentru achiziţii de pe internet şi fă cunoscute aceste super-oferte celor care îţi bat la uşa magazinului offline. Costurile de derulare a afacerii sunt mai mici pentru vânzările pe internet faţă de cele din mediul offline şi din acest motiv merită să se întreprindă eforturi în acest sens. Această tendinţă va fi din ce în ce mai accentuată indiferent de domeniu şi furnizor. De curând am observat că la multe bănci există diferenţe de dobânzi pentru depozite în funcţie de modul în care au fost constituite – online sau la o unitate bancară, cele constituite online prin internet banking având o dobândă mai mare. Este normal. Până la urmă funcţionarul care efectuează operaţiunile de deschidere de cont şi mai ales partea de consultanţă trebuie remunerat în acea perioadă de timp iar costurile acestea pot fi uneori chiar mai mari decât acea diferenţă de dobândă.
Înainte de a întreprinde eforturi de creştere a comenzilor online trebuie mai întâi să-ţi pui problema cărui segment de piaţă te adresezi şi dacă potenţialii clienţi din acel segment de piaţă sunt persoane care utilizează internetul. Dacă prin natura lor produsele oferite de tine se adresează cu precădere persoanelor mai în vârstă de 60 de ani nu merită făcute eforturi pentru creşterea vânzărilor online pentru că vârstnicii nu folosesc în general internetul şi preferă achiziţiile din mediul offline.
Aceste cazuri sunt însă rare astfel încât rămân la ideea de bază şi anume că merită făcute eforturi pentru direcţionarea clienţilor spre achiziţiile din magazinele online.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu