joi, 20 ianuarie 2011

google si vizibilitatea

In desfasurarea unei afaceri este important sa fii prezent pe internet. Pentru asta trebuie sa ai un site “prietenos “ motoarelor de cautare. Cel putin asa era “ regula “ pana in prezent.
Totusi, din ce in ce mai multe firme isi adauga, pe langa site-ul traditional si o pagina pe facebook, un cont de twitter sau un blog. Avand in vedere ca toate acestea sunt gratuite ( spre deosebire de site), o astfel de decizie poate fi eficienta in termeni de cost. In plus, cu cat esti mai accesibil sunt sanse mai mari sa fii “ gasit” de client.
Este oare relevant acest lucru? Folosirea unor astfel de instrumente aduce efectiv o crestere, directa sau indirecta a vanzarilor sau incearca sa compenseze ineficienta siteului?
In continuare prezint o serie de indicatii privind modul in care poti deveni cu adevarat „ prezent” pe harta motoarelor de cautare:
1. Daca siteul este nou sau putin cunoscut este important sa te implici in comunitati ce au legatura cu siteul respectiv. Exista foarte multe astfel de comunitati dar este important sa le alegi pe cele cu calitatea cea mai mare sau care iti permit sa atragi atentie.
2. Pentru a atrage clienti , o solutie poate implica oferirea de solutii gratuite : ghiduri, instrumente practice, ceva ce se poate dovedi util pentru utilizatori. Astfel vor incepe sa perceapa siteul ca pe unul ce ofera informatii de calitate.
3. Realizeaza o strategie pe termen lung, nu doar pe tehnici de moment. Din cate am citit asta imi pare cel mai important pentru ca planificarea te ajuta de multe ori sa reduci efortul pe viitor.
4. Analizeaza concurenta – vezi ce fac si celelalte siteuri care au succes in domeniul in care activezi. Nu propun copierea, dar uneori adaptarea unor elemente la propriul site poate aduce succes.
5. Continutul de pe site ar trebui sa fie usor de insemnat si de gasit de toate siteurile de social media ( ex You Tube)- se pare ca totusi, legaturile cu siteurile de socializare ajuta dar nu pot lua locul unui site bine construit, cel putin nu pe moment

Nu cred ca exista o strategie care sa garanteze vanzarile sau succesul, dar aceste tehnici merita incercate, si adaptate pentru fiecare site in parte. Sfaturile de mai sus se gasesc, in diferite forme in aproape toate sursele care te invata cum sa „ te faci cunoscut” Si, in plus, le putem identifica deja pe foarte multe siteuri .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu