joi, 27 ianuarie 2011

Internetul in Romania


Conform unui studiu relaizat in 209 tari si regiuni de catre compania americana Akamai Technologies, Romania s-a aflat si in trimestrul al treilea al anului trecut pe locul patru la nivel global in functie de viteza medie de conectare la internet, cu 7,7 Mbp/s, fata de 6,8 Mbp/s in al doilea trimestru din 2010.

Primele zece tari la nivel mondial in privinta vitezei medii de acces la internet sunt Coreea de Sud, Hong Kong, Japonia, Romania, Olanda, Letonia, Republica Ceha, Elvetia, Taiwan si Danemarca.

Romania este astfel prima tara in Europa in functie de viteza de conectare, cu o viteza de download de 23.98 Mbp/s (locul 4 in lume) si o viteza de upload de 9.93 Mbt/s (locul 5 in lume), (sursa: http://www.speedtest.net/global.php#0 ).

Asadar se inregistreaza un trend crescator, insa care sa fie motivul acestuia?

In primul rand trebuie sa stabilim cine sunt “internautii” romani si ce fel de informatii cauta prin intermediul internetului. Doru Panaitescu, consultant si trainer in marketing si publicitate online, clasifica utilizatorul de internet astfel: cel in varsta de 45 de ani care foloseste Google doar cand nu are de ales si are mai putin de 200 de contacte in telefon, cel in varsta de 30 de ani pentru care internetul este o utilitate, si tanarul de 15 ani pentru care mediul online este “un fel de electricitate”, un mod de viata.

Utilizatorul de 45 de ani si-a petrecut copilaria cu un televizor alb-negru, pick-up, magnetofon, telefon cu disc, iar primul contact cu internetul l-a avut la 30-35 de ani. Este inregistrat pe LinkedIn, utilizeaza Facebook si Twitter doar accidental si are retea wireless la birou.

Utilizatorul de 30 de ani face parte din generatia MTV, si-a petrecut adolescenta cu televizor color, un casetofon, walkman, si telefon cu taste, iar primul sau contact cu internetul a fost la 15-20 de ani. Pentru acest tip de utlizator internetul este un mediu de lucru uzual, are conturi active pe Facebook, Twitter, Linkedin, You Tube, chiar si Hi5.

Utilizatorul de 15 ani este parte a generatiei iPod, s-a nascut intr-o familie dotata cu televizor cu 100 de canale si are Playstation, PC, CD, DVD, email to fax, telefon mobil. Primul contact cu internetul l-a avut la 5-10 ani, iar mediul online este pentru el o normalitate, detinand aproximativ 1.000 de contacte cumulate in telefon si in retelele sociale, are conturi pe Yahoo, Facebook, Twitter, Linkedin, Hi5, YouTube si cauta wireless oriunde.

Romanii folosesc internetul pentru informatii (89,72%), comunicare/socializare (58,27%) sau incarcat/descarcat fisiere (39,29%). De asemenea, pe Internet, se citesc bloguri sau forumuri (36,15%), se urmaresc clipuri si filmulete online (35,35%) sau se joaca jocuri online (25,18%), se cauta informatii financiare sau de afaceri (22,32%), se vizioneaza programe TV online (16,19%) sau se deruleaza alte tipuri de activitati (2,59%).
Cele mai vizitate categoriile de site-uri sunt ziarele si revistele online (63,93%), comunitatile online (Hi5, LinkedIn sau Facebook - 49,92%) si site-urile cu locuri de munca (36,53%). Pe locurile urmatoare in preferintele internautilor se afla site-urile auto (23,80%), cele de Internet banking (23,63%), comert electronic (25,41%), turism (19,76%), cele cu profil imobiliar (11,93%) si site-uri pentru adulti (11,69%), precum si alte tipuri de site-uri.
In ceea ce priveste cele mai cautate informatii online, pe primul loc se afla cele referitoare la medicina, sanatate si alimentatie (50,12%), evenimente/stiri despre Romania (43,77%), computere, software, IT & Internet (40,31%), dar si acelea vizand familia si viata de cuplu (39,41%), stiinta si tehnica (35,39%), turismul, calatoriile si vacantele (34,92%), copiii si educatia lor (32,80%) sau datele referitoare la bucatarie/retete culinare (32,22%).

Asadar, gradul de penetrare a internetului in randul populatiei este in continua crestere, devenind un instrument permanent in viata de zi cu zi. Curiozitatea si setea de informatie a romanilor ofera posibilitatea dezvoltarii unei infrastructuri solide pentru noile afaceri desfsasurate prin intermediul internetului.

Informatia este mai aproape decat ne-am asteptat sa o folosim bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu