Web-ul este astazi, in era digitala, o limba internationala, iar inovatia web este accesibila din orice colt al globului.
Start-up-ul web deschizator de drumuri pentru Romania a fost uberVU, compania web care ofera statistici si informatii in timp real despre prezenta unui brand sau unei companii in social media. Fondata la inceputul anului 2008 de catre trei antreprenori romani, Dan Ciotu (CTO), Vladimir Oane (CEO) si Dragos Ilinca (Marketing & Customer Development) – uberVU s-a numarat printre cele 6 companii castigatoare ale Seedcamp Week in toamna lui 2008 si si-a stabilit sediul la Londra, primind si o prima investitie din partea Seedcamp.
Ideea de la care a pornit afacerea a fost centralizarea continutului a mai multe bloguri, pe care fondatorii uberVU le urmareau, acestia au inceput sa se gandeasca la o solutie care sa ii ajute sa urmareasca in acelasi loc toate comentariile primite si sa le poata raspunde, fara sa mai fie nevoie sa viziteze fiecare blog in parte.
In 2009, compania a primit o runda de investite de pana la un milion de dolari pentru dezvoltare, si-a marit echipa si a castigat pana astazi clienti din 27 de tari de peste tot din lume.
uberVU urmareste subiectele de discutie de pe toate website-urile de social media populare precum: Blogger, Wordpress, MovableType, TypePad, Del.icio.us, StumbleUpon, Pica, Flickr,YouTube, VImeo, Digg, Reddit, HackerNews, Mixx, Twitter, Facebook, Google Buzz, MySpace si forumuri – si realizeaza statistici despre cuvinte cheie, brand-uri, companii si discutiile purtate despre acestea.
In acest moment, pe piata internationala mai exista o serie de produse asemanatoare cu uberVU, dar care nu ofera toate facilitatile acestuia - de exemplu, Google Alerts care te anunta cand cuvintele care te intereseaza au aparut intr-un anumit context pe internet. Iar produsele create special pentru a fi utilizate de companii sunt foarte scumpe, implementarea putand sa coste si 100.000 de euro. Optiunile generale ale uberVU pot fi accesate gratuit de catre oricine, dar exista si conturi premium, pentru o serie de informatii specifice, destinate in special oamenilor de PR, de marketing, celor care sunt afectati de ceea ce se spune despre ei sau despre afacerea lor. Informatiile taxate vor fi legate de elemente precum market reach, ROI, eficienta etc, date esentiale pentru cei care care vor sa stie, de exemplu, cati oameni au raspuns unei campanii online sau care a fost reactia lor, pentru mai mai multe detalii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu