De aceea cazul organizaţiei Witness din articolul de faţă mi s-a părut foarte interesant din mai multe puncte de vedere.
În primul rând este este o organizaţie non-profit, deci obiectivul principal nu este obţinerea unui profit, ci sensibilizarea publicului cu privire la încălcarea drepturilor omului din diferite zone ale lumii, informarea persoanelor despre diferitele campanii organizate de Witness, cât şi creşterea donaţiilor strânse în cadrul evenimentelor special organizate. Witness încurajează oamenii să transforme poveştile personale de abuz capturate în videoclipuri în instrumente puternice în plan legal, promovând responsabilitatea publică.
În al doilea rând, Witness a început încă din 2006 să utilizeze instrumentele social media prin crearea unui canal Youtube. În momentul de faţă, acestea s-au diversificat, prin utilizarea unui blog (care se dovedeşte a fi cel mai efficient în transmiterea mesajelor), a unei pagini oficiale Facebook, un cont de Twitter şi unul pe Flickr pentru partajul de poze.
De asemenea, mai este folosit un newsletter, care ajunge la 30.000 de destinatari şi care s-a dovedit a fi cel mai eficient în strângerea de fonduri (în textul newsletter-ului apare un link către pagina de donaţii).
Esenţial este conţinutul creat, care în principal este scris într-un articol poste pe blogul organizaţiei (“Video for Change”), urmând să fie transmis şi pe celelalte canale anterior menţionate. Conţinutul este concis, direct şi consistent, care are la bază misiunea de non-profit.
Ca şi măsurarea a ROI-ului acestei strategii social media, se folosesc doi indicatori :
- creşterea gradului de conştientizare (dacă publicul este mai conştient de campanii, programe) ;
- donaţiile (dacă se ating targeturile propuse în cadrul galelor festive).
Cu ajutorul unui fişier Excel, se păstrează evidenţa followerilor, accesărilor de conţinut, comentariilor, a referenţierilor, ceea ce permite observarea evoluţiei acestora în timp.
Deşi nu au avut de la bun început o strategie social media bine stabilită, unele lucruri au fost învăţate pe parcurs. De exemplu, în cadrul unei campanii Youtube de informare cu privire la lipsa tratamentului pentru HIV în anumite regiuni din Congo, deşi video-urile au atras un număr mare de vizualizări, au generat şi multe comentarii neprotrivite, din cauză că mesajul a fost scos din context. Drept urmare, Witness a trebuit să aprobe comentariile înainte de a fi postate pentru a evita astfel de devieri de la politica de bază a organizaţiei.
Un alt aspect de luat în calcul este siguranţa persoanelor care apar în videoclipurile postate, deoarece dacă nu le este protejată identitatea, acestea ar putea avea de suferit ulterior (arestări, persecuţii). Şi cum viteza de transmitere a informaţiilor este esenţială, Witness doreşte să lanseze cât de repede posibil o aplicaţie pentru platformele mobile care să permită activiştilor care filmează să ascundă faţa persoanelor din videoclip prin înceţoşarea imaginii, încât să poată transmite live secvenţa filmată.
Ca şi planuri de viitor în materie de strategie social media, organizaţia Witness are în vedere lansarea unui site web, integrarea tuturor platformelor de comunicare într-un singur site web de bază, un accent mai mare pus pe campanii pentru platforme mobile şi pe comunicarea în jurul discuţiilor, video-urilor organizaţiei de pe Facebook şi Twitter.
Iar ca ultim sfat, care poate fi aplicat în cazul oricărei companii : învaţă să asculţi pentru a fi ascultat.
And that’s all about social media I guess… :)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu