Un element important in orice strategie de marketing este blogging-ul. In urmatoarele fraze se regasesc ponturi de la cei mai buni bloggeri din lume in ceea ce priveste nesiguranta in temele ce trebuiesc abordate,cum se ajunge la cresterea numarului de abonati si multe alte momente cheie.
Bloggeri care au facut publice aceste ponturi au reusit sa creeze pagini ce au zeci de mii de abonati care revin in mod regulat:
1. Propune-ti cresteri constante si masoara-ti evolutia
"Daca faci blogging pentru business-ul in care activezi, si nu despre pisica, copilul sau hobby-urile tale, este esential sa iti setezi target-uri de crestere clare, lucru ce este un factor motivational", spune Jay Baer, fondator al Convince and Convert.
Primul pas este, bineinteles, sa stii de ce faci blogging. Suna extrem de simplu, dar, spune Baer, "este socant cator bloggeri le este neclar care sunt ratiunile din spatele initiativei de a scrie".
In "arena" blogging-ului de business, exista o varietate mare de statistici si instrumente de masurare a succesului. Este imperativ sa le alegi pe cele mai relevante si cele care se potrivesc cu scopul pentru care scrii.
Acesta considera ca exista trei optiuni:
- Blogging-ul pentru continut
Acesta este scenariul in care scrii pe blog cu accent pe SEO, incercand sa atragi trafic pe blog prin keyword-uri si continut variat si relevant. In acest caz, trebuie urmarita pur si simplu evolutia traficului.
-Blogging pentru a vinde
Blogurile axate pe comert sunt mai interesate in a vinde, decat in generarea de trafic. Obiectivul primar este de a trimite vizitatorii de pe blog pe site-ul companiei, de unde acestia sa devina clienti. In acest caz, masuratorile trebuie sa ia in calcul lead-urile si rata de conversie.
-Blogging pentru comunitate
In aceasta situatie, blogul urmareste sa isi construiasca o baza solida de cititori care interactioneaza pe alte site-uri/blog-uri si duce vestea (word of mouth-n.r.) celor scrise pe blogul tau.
Determina motivele principale pentru care ai blog si alege instrumentele cele mai potrivite de masurare a succesului. De asemenea, stabileste-ti targeturi lunare sau trimestriale. Vezi ce a mers bine si ce nu si, daca este cazul, schimba partial strategia.
2. Cauta sa scrii guest post-uri pentru altii
Una dintre cele mai bune modalitati de a atrage privirea asupra blogului tau este sa scrii guest post-uri pentru bloggeri cunoscuti si influenti, considera Rich Brooks, presedinte al Flyte New Media.
"Gaseste bloggerii influenti din industria ta sau conexa cu a ta", spune Brooks, "si citeste-le cu regularitate blog-urile. Atunci cand consideri necesar, lasa comentarii inteligente, utile, care sa starneasca reactii. Acest lucru va duce la cresterea traficului pe blog-ul tau si iti poate deschide de asemenea oportunitati de guest blogging, pe masura ce autorii devin constienti de prezenta ta. Oricum, trebuie sa fii atent(a) sa fie o situatie din care ambii castiga. Daca o faci doar din motive egoiste, asteapta-te la rezultate slabe".
3. Schimba modul in care privesti blogging-ul
"Aud deseori oameni care se plang ca nu au timp sa scrie pe blogurile de business sau nu prea stiu ce subiecte sa aleaga", spune Denise Wakeman, fondator al The Blog Squad. "Blogul este, totusi, unul dintre cele mai bune instrumente pentru a distribui mesajul tau pe Internet". Gandind astfel, gaseste timp sa scrii pe parcursul unei zile de munca sau in weekend.
Iata cateva ponturi pentru a scrie cu regularitate:
1. Pe un calendar, noteaza-ti clar orele in care scrii.
2. Planuieste-ti continutul in avans. Creeaza un calendar editorial si scrie acolo toate subiectele la care te gandesti.
3. Pentru fiecare categorie a blogului tau, listeaza minim 5 subiecte pe care le poti acoperi in ceea ce priveste compania pe care o reprezinti, produse si solutii pe care le oferiti.
4. In "criza de inspiratie" sau timp, apeleaza la post-urile "de rezerva", pentru a nu rupe ritmul tau si, implicit, al cititorilor tai.
4. Adauga keyword-uri la titlurile posturilor tale
Rob Birgfeld de la SmartBrief spune ca adaugarea de cuvinte cheie este reteta pentru un blog de business de succes.
"Este usor sa scrii post-uri pe blog. Dar, intamplator, acel blog de business are si scopuri clare - sa duca la consolidarea afacerii. Pentru a atinge acest scop, trebuie sa fii atent si la cuvintele cheie care au atras cei mai multi vizitatori din motoarele de cautare. Dupa aceea, scrie cate un post, separat, pe baza fiecarui cuvant cheie, in masura in care acest lucru este posibil", spune Birgfeld.
Acesta indica faptul ca cel mai bine este sa cauti top 10-15 cuvinte cheie sau fraze si, pe baza lor sa scrii, in timp, articole interesante. In text, include chiar si de mai multe ori acele cuvinte cheie. Si mai important decat in text, aceste cuvinte cheie trebuie incluse in titlu si in tag-uri.
5. Sustine interviuri cu cei mai buni din industria ta
Michael Stelzner, fondator al Social Media Examiner, sugereaza sa angajezi un operator video cu care sa mergi la cele mai mari targuri ale industriei si sa realizezi interviuri cu oameni cheie din industrie.
Astfel, poti realiza o multime de materiale valoaroase pe care poti sa le plasezi pe blog in saptamanile sau chiar lunile ce urmeaza. De asemenea, sunt sanse mari ca atunci cand alte "nume mari" vor vedea materialele tale, sa te promoveze pe propriile blog-uri sau site-uri.
http://blogdeseminar.wordpress.com/2010/12/17/blogging-si-cultul-personalitatii-social-media-summit-cluj/
Bloggeri care au facut publice aceste ponturi au reusit sa creeze pagini ce au zeci de mii de abonati care revin in mod regulat:
1. Propune-ti cresteri constante si masoara-ti evolutia
"Daca faci blogging pentru business-ul in care activezi, si nu despre pisica, copilul sau hobby-urile tale, este esential sa iti setezi target-uri de crestere clare, lucru ce este un factor motivational", spune Jay Baer, fondator al Convince and Convert.
Primul pas este, bineinteles, sa stii de ce faci blogging. Suna extrem de simplu, dar, spune Baer, "este socant cator bloggeri le este neclar care sunt ratiunile din spatele initiativei de a scrie".
In "arena" blogging-ului de business, exista o varietate mare de statistici si instrumente de masurare a succesului. Este imperativ sa le alegi pe cele mai relevante si cele care se potrivesc cu scopul pentru care scrii.
Acesta considera ca exista trei optiuni:
- Blogging-ul pentru continut
Acesta este scenariul in care scrii pe blog cu accent pe SEO, incercand sa atragi trafic pe blog prin keyword-uri si continut variat si relevant. In acest caz, trebuie urmarita pur si simplu evolutia traficului.
-Blogging pentru a vinde
Blogurile axate pe comert sunt mai interesate in a vinde, decat in generarea de trafic. Obiectivul primar este de a trimite vizitatorii de pe blog pe site-ul companiei, de unde acestia sa devina clienti. In acest caz, masuratorile trebuie sa ia in calcul lead-urile si rata de conversie.
-Blogging pentru comunitate
In aceasta situatie, blogul urmareste sa isi construiasca o baza solida de cititori care interactioneaza pe alte site-uri/blog-uri si duce vestea (word of mouth-n.r.) celor scrise pe blogul tau.
Determina motivele principale pentru care ai blog si alege instrumentele cele mai potrivite de masurare a succesului. De asemenea, stabileste-ti targeturi lunare sau trimestriale. Vezi ce a mers bine si ce nu si, daca este cazul, schimba partial strategia.
2. Cauta sa scrii guest post-uri pentru altii
Una dintre cele mai bune modalitati de a atrage privirea asupra blogului tau este sa scrii guest post-uri pentru bloggeri cunoscuti si influenti, considera Rich Brooks, presedinte al Flyte New Media.
"Gaseste bloggerii influenti din industria ta sau conexa cu a ta", spune Brooks, "si citeste-le cu regularitate blog-urile. Atunci cand consideri necesar, lasa comentarii inteligente, utile, care sa starneasca reactii. Acest lucru va duce la cresterea traficului pe blog-ul tau si iti poate deschide de asemenea oportunitati de guest blogging, pe masura ce autorii devin constienti de prezenta ta. Oricum, trebuie sa fii atent(a) sa fie o situatie din care ambii castiga. Daca o faci doar din motive egoiste, asteapta-te la rezultate slabe".
3. Schimba modul in care privesti blogging-ul
"Aud deseori oameni care se plang ca nu au timp sa scrie pe blogurile de business sau nu prea stiu ce subiecte sa aleaga", spune Denise Wakeman, fondator al The Blog Squad. "Blogul este, totusi, unul dintre cele mai bune instrumente pentru a distribui mesajul tau pe Internet". Gandind astfel, gaseste timp sa scrii pe parcursul unei zile de munca sau in weekend.
Iata cateva ponturi pentru a scrie cu regularitate:
1. Pe un calendar, noteaza-ti clar orele in care scrii.
2. Planuieste-ti continutul in avans. Creeaza un calendar editorial si scrie acolo toate subiectele la care te gandesti.
3. Pentru fiecare categorie a blogului tau, listeaza minim 5 subiecte pe care le poti acoperi in ceea ce priveste compania pe care o reprezinti, produse si solutii pe care le oferiti.
4. In "criza de inspiratie" sau timp, apeleaza la post-urile "de rezerva", pentru a nu rupe ritmul tau si, implicit, al cititorilor tai.
4. Adauga keyword-uri la titlurile posturilor tale
Rob Birgfeld de la SmartBrief spune ca adaugarea de cuvinte cheie este reteta pentru un blog de business de succes.
"Este usor sa scrii post-uri pe blog. Dar, intamplator, acel blog de business are si scopuri clare - sa duca la consolidarea afacerii. Pentru a atinge acest scop, trebuie sa fii atent si la cuvintele cheie care au atras cei mai multi vizitatori din motoarele de cautare. Dupa aceea, scrie cate un post, separat, pe baza fiecarui cuvant cheie, in masura in care acest lucru este posibil", spune Birgfeld.
Acesta indica faptul ca cel mai bine este sa cauti top 10-15 cuvinte cheie sau fraze si, pe baza lor sa scrii, in timp, articole interesante. In text, include chiar si de mai multe ori acele cuvinte cheie. Si mai important decat in text, aceste cuvinte cheie trebuie incluse in titlu si in tag-uri.
5. Sustine interviuri cu cei mai buni din industria ta
Michael Stelzner, fondator al Social Media Examiner, sugereaza sa angajezi un operator video cu care sa mergi la cele mai mari targuri ale industriei si sa realizezi interviuri cu oameni cheie din industrie.
Astfel, poti realiza o multime de materiale valoaroase pe care poti sa le plasezi pe blog in saptamanile sau chiar lunile ce urmeaza. De asemenea, sunt sanse mari ca atunci cand alte "nume mari" vor vedea materialele tale, sa te promoveze pe propriile blog-uri sau site-uri.
http://blogdeseminar.wordpress.com/2010/12/17/blogging-si-cultul-personalitatii-social-media-summit-cluj/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu