Când începe promovarea în comerţul electronic? Majoritatea ar răspunde probabil la această întrebare ceva de genul „de la lansarea site-ului ofertantul trebuie să promoveze continuu produsele sale.” Promovarea poate să înceapă însă şi este chiar bine să înceapă înainte de lansarea site-ului de comerţ electronic. Mediul online tinde să devină un mediu la fel de accesat ca şi cel offline. Ţinând cont de faptul că în mediul offline unele magazine îşi pregătesc cu mult timp înainte deschiderea, promovează ofertele speciale pe care le vor avea cu acea ocazie şi îşi anunţă intrarea pe piaţă la fiecare colţ de stradă, şi magazinele online ar trebui să adopte aceeaşi strategie.
Ofertanţii online nu ar trebui să se simtă limitaţi de faptul că nu au un site propriu pentru realizarea promovării şi ar trebui să folosească alte căi de promovare online înaintea lansarii site-ului.
Blogurile şi reţelele de socializare pot fi de mare ajutor unui comerciant, chiar dacă acesta nu are încă site propriu. Pentru ca potenţialii clienţi să nu aibă sentimentul că e vorba de un site fantomă despre care nu se ştie nimic şi pentru a avea convingerea că dorinţele şi cerinţele lor sunt prelucrate, respectiv ei sunt înştiinţaţi cu privire la acţiunile comerciantului, ar fi bine ca acesta să aibă totuşi o pagină de contact cu datele de contact pentru ca potenţialii clienţi să poată cere informaţii. De asemenea prin intermediul acestei pagini aceştia să se poată înscrie la newsletter, înscriere care poate fi impulsionată prin diverse concursuri/ premii etc.
Toate aceste măsuri de promovare înainte de lansarea propriu-zisă a site-ului nu au ca scop doar promovarea produselor şi a magazinului online ci prin intermediul lor comerciantul poate primi un feed-back de la clienţi sub formă de informaţii care pot fi folosite foarte bine în scopul îmbunătăţirii site-ului aflat în construcţie şi implicit pentru o eficienţă mai mare a acestuia după lansare.
Ofertanţii online nu ar trebui să se simtă limitaţi de faptul că nu au un site propriu pentru realizarea promovării şi ar trebui să folosească alte căi de promovare online înaintea lansarii site-ului.
Blogurile şi reţelele de socializare pot fi de mare ajutor unui comerciant, chiar dacă acesta nu are încă site propriu. Pentru ca potenţialii clienţi să nu aibă sentimentul că e vorba de un site fantomă despre care nu se ştie nimic şi pentru a avea convingerea că dorinţele şi cerinţele lor sunt prelucrate, respectiv ei sunt înştiinţaţi cu privire la acţiunile comerciantului, ar fi bine ca acesta să aibă totuşi o pagină de contact cu datele de contact pentru ca potenţialii clienţi să poată cere informaţii. De asemenea prin intermediul acestei pagini aceştia să se poată înscrie la newsletter, înscriere care poate fi impulsionată prin diverse concursuri/ premii etc.
Toate aceste măsuri de promovare înainte de lansarea propriu-zisă a site-ului nu au ca scop doar promovarea produselor şi a magazinului online ci prin intermediul lor comerciantul poate primi un feed-back de la clienţi sub formă de informaţii care pot fi folosite foarte bine în scopul îmbunătăţirii site-ului aflat în construcţie şi implicit pentru o eficienţă mai mare a acestuia după lansare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu