miercuri, 19 ianuarie 2011

Viteza site-ului - factor în prăbuşirea unei afaceri


Acest articol prezintă unul din factorii care influenţează din ce în ce mai mult utilizarea unui site şi anume viteza. În ultimul timp acesta pare să fie unul din motivele pentru care utilizatorii renunţă la vizitarea unei pagini.

De aceea Google utilizeaza viteza ca element în clasarea site-urilor. Utilizatorii doresc încărcarea rapidă a unei pagini, nu mai sunt atât de răbdători cum erau odată şi acum totul trebuie să se realizeze foarte repede. Fiecare click către o pagină trebuie să ofere o viteză mare de încărcare. Dacă un site este prea lent vizitatorii vor părăsi acesta şi se vor reorienta către un altul cu o viteză mai bună.

Studii recente au dezvăluit acest lucru, că întârzieri mai mari de o jumătate de secundă pot afecta grav o afacere, din această cauză trebuie luat în considerare acest element ce poate prăbuşi o afacere. Un experiment legat de întârzierea unei acţiuni de pe un site a arătat că aceasta are un impact puternic negativ asupra utilizatorilor şi că o dată cu creşterea întârzierii au loc modificări negative.

Abandonarea în aceste condiţii a paginii web de către utilizatori înainte ca aceştia să găsească ceea ce doresc duce la o satisfacţie scăzută.


Phil Dixon, de la Shopzilla a realizat un redesign timp de un an de zile care i-a adus o performanţă de 5 secunde diferenţă (de la 7 secunde la 2 secunde). Deci, există metode pentru ca un site să ruleze la o viteză optimă. Redesignul website-ului este una dintre ele care ajută la obţinerea unor venituri mai mari dar şi păstrarea clienţilor. Pentru Shopzilla acesta a adus creşterea cu 25% în vizualizarea paginilor, o creştere a veniturilor cu 12% ceea ce a dus la scăderea costurile de funcţionare.

Cred că cea mai bună metodă pentru ca un site să ruleze mai repede este această revizuire a designului, renunţarea la unele elemente care încarcă prea mult paginile şi revenirea la simplitate, viteză şi calitate. Nu este nevoie să existe imagini chiar în fiecare buton al meniului de exemplu şi doar una poate fi suficientă.

Printr-o viteză mare se pot atrage mai mulţi cumpărători şi astfel vor creşte veniturile.

O afacere de comerţ electronic de succes, care oferă o valoare economică reală, include: atragerea de noi clienţi, creşterea vânzărilor prin optimizarea procesului de vânzare şi îmbunătăţirea experienţei de cumpărături, creşterea loialităţii şi păstrarea clienţilor (o experienţă plăcută de comerţ electronic generează satisfacţie utilizatorilor şi o mai mare încredere care înseamnă de fapt reîntoarcerea clienţilor pe acel site), reducerea costurilor de funcţionare şi creşterea eficienţei, promovarea brandului şi consolidarea imaginii de marcă, pregătirea pentru nevoile viitoare (cu o planificare adecvată site-ul de eCommerce poate îndeplini cerinţe suplimentare şi funcţionalitate în viitor).

Pentru a măsura succesul unei afaceri de ecommerce părerea mea este că ţinerea unei evidenţe a traficului, adică a numărului de vizitatori care intră pe site-ul respectiv este un element important. De asemenea alte caracteristici de care ar trebui să se ţină cont este timpul pe care utilizatorii îl petrec pe site-ul respectiv şi numărul de pagini pe care le-au vizualizat, procentul de vizitatori care au devenit şi clienţi şi de asemenea păstrarea clienţilor, numărul de clienţi care se întorc pe site şi frecvenţa cumpărării lor.

Ca şi concluzie, viteza cu care rulează un site este un factor extrem de important în aceste zile şi comercianţii trebuie să găsească măsuri pentru a îmbunaţi aceasta întrucât o încărcare foarte grea a paginii pot aduce mari pagube unei afaceri. Una dintre cele mai bune măsuri care poate fi luată pentru a realiza acest lucru este redesignul paginii. Astfel, cred că afacerea va putea deveni una de succes dar bineînţeles dacă se iau în vedere şi alţi factori de asemenea foarte importanţi. Vânzările vor creşte, clienţii vor deveni loiali, se va creşte eficientă iar numărul de vizitatori şi posibli cumpărători va creşte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu