„Piaţa de comerţ electronic a intrat în etapa de maturizare, caracterizată printr-un ritm moderat de creştere, diversificarea produselor şi serviciilor oferite online şi creşterea numărului de cumpărători care aleg plata online cu cardul. Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianţi pe piaţa, care au căutat atât extinderea businessului în mediul online, cât şi soluţii mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoţii şi reduceri de preţ, astfel încât campaniile cu concept clar şi implementare eficientă au reuşit să atragă plătitori din offline în online”, a declarat Daniel Nicolescu, CEO Gecad ePayment.
Tranzacţii mai multe, dar mai mici ca valoare
În 2010, în sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 58 de euro, în scădere faţă de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro. Industriile în care s-au procesat cele mai multe tranzacţii online au fost: telecomunicaţiile, turismul, plata utilităţilor, serviciile, re-tailul şi divertismentul. Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai - cu 210.000 de tranzacţii, generate în special de cumpărătorii care au achiziţionat pachete de vacanţă pentru sezonul estival şi decembrie - cu 205.000 de tranzacţii, majoritatea reprezentând cumpărături făcute cu ocazia Sărbătorilor de iarnă. „În prima parte a lui 2010 volumul tranzacţiilor a continuat tendinţa crescătoare din 2009. Evoluţia încurajatoare din ultimele patru luni ne determină să avem o perspectivă optimistă pentru 2011, când estimăm o creştere cu 30% faţă de 2010 a volumului tranzacţiilor e-commerce“, a declarat Marin Mitroi, director general Romcard.Avantajul online
În 2011, pe piaţă se vor impune comercianţii online care se diferenţiază prin preţ, dar mai ales prin pachetele de produse şi servicii oferite. De asemenea, magazinele online se vor diferenţia din ce în ce mai mult faţă de cele tradiţionale prin introducerea de produse noi, specializate sau de nişă, în contextul în care vor fi favorizate atât de avantajul proximităţii - la un click distanţă de cumpărător -, cât şi de costurile reduse de stocare şi prezentare a produselor.
În concluzie
Românii folosesc din ce în ce mai mult plata cu cardul online pentru achiziţionarea diverselor bunuri sau servicii, fapt care demonstrează că reticenţa scade de la un an la altul. Sunt convinsă că sunt numeroase persoane care încă refuză să realizeze plăţi online cu cardul. Totuşi statisticile sunt demonstrează că acest comerţ electronic cu plata online prin card bancar este în creştere. Această creştere se datorează şi măririi portofoliului de produse şi servicii postate pe internet. De asemenea, concurenţa a avut un rol important deoarece, comercianţii au căutat să ofere cumpărătorilor cea mai bună calitate la cele mai mici preţuri. Această concurenţă va fii importantă pe viitor pentru menţinerea poziţiei pe piaţă şi pentru fidelizarea clienţilor. Analiştii consideră că soluţia cea mai bună este ca toţi comercianţii să continue să îşi dezvolte nomenclatorului de produse şi să îşi focalizeze atenţia asupra nişelor de piaţă care le va asigura profitul. Din ce în ce mai multe persoane preferă comerţul online datorită economiei de timp şi datorită comodităţii, astfel că acest fenomen ia mare amploare pe piaţa din România. Consider că sunt foarte utile toate magazinele online şi că acestea încep să facă parte din activităţile de zi cu zi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu