Câteva concepte au revoluţionat lumea afacerilor mult mai mult decât a făcut-o comerţul electronic. Direcţia spre care se tinde şi interacţiunea dintre firme, în ceea ce priveşte circuitul produse-plăţi de la clienţi la firme şi de la acestea la furnizorii lor, au provocat un adevărat cutremur la nivelul conducerii unor firme. Managerii sunt nevoiţi să reexamineze definiţiile tradiţionale ale valorii o dată cu dezvoltarea din ce în ce mai puternică a economiei digitale..
Multe firme, care, în condiţiile deceniului 8, nici măcar nu puteau visa că ar putea să aibă un anumit volum de activitate sau că ar putea să facă faţă concurenţei giganţilor din industria lor, au reuşit dă se bucure de un mare succes. Putem da doar un exemplu: Amazon.com, înfiinţată în 1995, avea în 1999 o cifră de afaceri de cel puţin 13 ori mai mare decât alte nume de prestigiu din SUA, cum ar fi Barnes & Nobles şi Borders Books & Music.
Care sunt motivele pentru care aceste firme au succes? Se încadrează în categoria firmelor vizionare, care au înţeles că modelele actuale de afaceri şi de organizare au devenit nesatisfăcătoare pentru a veni în întâmpinarea provocărilor impuse de era afacerilor electronice. Dacă se analizează cu atenţie firmele aflate în topul afacerilor din lume se va observa că ele au un nou mod de organizare, concentrat pe integrarea activităţilor şi proceselor economice cu tehnologia informaţională. În multe cazuri, aceste firme pun accentul pe tehnologie, fluidizarea operaţiunilor economice, impunerea numelui de marcă, creşterea loialităţii clienţilor şi, nu în ultimul rând, pe creşterea profitabilităţii lor.
Pentru a prospera în lumea afacerilor electronice, firmele sunt forţate să-şi regândească regulile pentru a fi efective, să-şi integreze aplicaţiile într-o puternică infrastructură a afacerilor electronice
RăspundețiȘtergere