Firmele se orientează spre Internet pentru a vinde milioane de produse la sute de mii şi milioane de clienţi, pentru a-şi căuta parteneri de afaceri virtuali, constatându-se o înlocuire a marketingului „de masă” cu cel de precizie. Astfel se pot face promovări de produse cu ajutorul cataloagelor WEB. Relaţiile inter-întreprinderi sunt simetrice şi multilaterale. Reţeaua Internet permite relansarea comerţului diversificând scenariile de afaceri.
Explozia Internet-ului şi digitizarea generalizată a informaţiei a bulversat regulile jocului care guvernează mediul concurenţial. Semnalul electronic capabil să transporte orice: informaţii financiare, prezentarea firmelor, scenarii şi propuneri de afaceri, cursul bursei etc. cu viteza luminii şi independent de frontiere sau de suporturi de transmitere, devine o resursă esenţială. Această evoluţie va conduce la reinventarea organizaţiilor şi a funcţionării lor în vederea optimizării exploatării capitalului informaţional.
Principalele tendinţe în economia întreprinderilor vor fi următoarele:
1. realizarea unui transfer de putere către clienţi;
2. descoperirea unor noi oportunităţi de afaceri pentru întreprinderile mici şi mijlocii;
3. dezvoltarea unei platforme de aplicaţii bogate;
4. diminuarea intermedierilor şi a costurilor de producţie;
5. redefinirea canalelor valorice ale întreprinderii;
6. dezvoltarea unei teorii economice specifice Internet-ului;
7. eliminarea incertitudinilor asupra consecinţelor dezvoltării comerţului electronic.
Activitatile economice care se realizau altadata in cadrul pietelor s-au mutat in momentul actual pe internet, unde se realizeaza si promovarea produselor pe care se realizaza, apar astfel si clientii virtuali.
RăspundețiȘtergere