marți, 8 februarie 2011

Servicii de banking la distanță

Trăim într-o lume a internetului, comunicațiilor și transferurilor rapide de resurse și de informații. Acum oricine dispune de cel puțin un telefon sau un laptop cu acces rapid la internet. Acest lucru a facilitat dezvoltarea serviciilor de banking la distanță, servicii precum internet banking,telephone banking, sms banking și self banking.

Toate aceste servicii enumerate mai sus ne permit să ne accesam conturile pentru a face o gamă diversă de operațiuni, precum: vizualizarea soldului contului/conturilor curente, transfer de bani dintr-un cont în altul folosind simplul instrument de plata: OP-ul electronic, constituirea de depozite la termen. Toate aceste operațiuni se fac fără cozi la ghişeu, fără aglomeraţie în trafic, fără consum inutil de benzină. Având toate aceste facilități putem sta liniștiți oriunde am fi în Amsterdam, Londra sau Paris și în același timp ne putem și gestiona conturile, cardurile sau depozitele.

Numărul utilizatorilor de e-banking s-a triplat în anul 2010 față de anul 2009 ajungând la aprox. 540.000 de utilizatori, indică statisticile Ministerului Comunicațiilor și a Tehnologiei Informației. În privința numărului de tranzacții e-banking, acestea au crescut de la 5.546.549 la sfarsitul lui 2009 la 6.851.424 la sfârșitul anului 2010.

ING este prima bancă care a implementat servicii de e-banking de pe piața românească. Am putea spune că cei de ING cei care au stabilit trendul fiind urmați ulterior de celelalte mari bănci de pe piața românească. Implementarea ING a e-banking a fost dusă până la punctul în care practic nu mai este nevoie să ai de-a face cu personalul băncii putând să îți acoperi toate nevoile bancare din confortul propiului cămin, fie vorba de plata facturilor, transferuri bancare, interogara soldului, plata ratelor bancare, etc.

Cu siguranță vă puteți întreba de ce nu toți clienții băncilor românești nu au devenit internauți desăvârșiți? O mare problemă în percepția publică legată de internet banking este siguranța și confidențialitatea datelor bancare. În acest sens băncile au investit masiv în securizarea acestui tip de operațiuni prin filtre de tip firewall și modalități de logare securizate. Ca un utilizator al BRD net pot spune că securitatea implementată de ei este adecvată. Marea problemă care însă nu poate fi adresată de instituțile bancare în ceea ce privește securitatea este naivitatea utilizatorilor care cad în capcana site-urilor de phising furnizându-le cu bună voie informațile lor de logare piraților internetului.

În concluzie, e-banking este un serviciu care ne ușurează viața plină de griji însă care trebuie utilizat cu mare atenție.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu