miercuri, 9 februarie 2011

Business to Consumer (B2C)

Business to Consumer (B2C) este un model de comerţ electronic în care companiile oferă persoanelor fizice, prin intermediul magazinele on-line (s-shop) o serie de servicii similare celor ale comerţului tradiţional: informări despre produsele/servicii, oferte speciale, discount-uri, plata electronică a produselor achiziţionate, achiziţionarea de produse. Magazinele electronice au la bază un site Web care este administrat de o firmă pentru promovarea şi vânzarea de produse şi/sau servicii. Un magazin virtual conţine un catalog de produse şi/sau servicii cu descrierea aferentă fiecărei poziţii. Catalogul este gestionat prin intermediul unui Sistem de Gestiune al Bazelor de Date(SGBD) prin intermediul căruia care sunt stocate şi actualizate informaţii le privind produsele şi/sau serviciile oferite . Magazinele electronice includ funcţii pentru căutarea şi vizualizarea produsele, preluarea comenzilor şi
efectuarea plăţilor (sau iniţierea acestora).Exemple de afaceri B2C sunt: www.emania.ro şi www.amazon.com (figurile 51 şi 5.2).

Un comentariu:

  1. proprietarii de magazine online trebuie sa le imbunatateasca permanent atat pentru a atrage cat mai multi clienti dar si pentru a facilita acesul acestora la produsele vandute

    RăspundețiȘtergere