vineri, 4 februarie 2011

Serviciile comerciale

Acestea includ servicii care vizează vânzarea unui produs prin intermediul reţelei. Odată cu lansarea World Wide Web (WWW) şi a extinderii facilităţilor multimedia, aria de desfăşurare a acestor servicii a crescut.

Comerţul electronic (E-commerce) s-a dezvoltat mult în ultimi ani, incluzând domenii din cele mai diverse: vânzări-cumpărări de software şi hardware, autoturisme, cărţi, locuinţe, rezervări de bilete, etc.

Dintre cele menţionate mai sus exemplificăm următoarele modele de afaceri realizate cu ajutorul comerţului electronic: magazin electronic (e-shop), aprovizionarea electronică (e-procurement), magazin electronic virtual (e-mall), piaţa unui terţ (3rd party marketplace), comunităţi virtuale (virtual communities), furnizori de servicii cu valoare adăugată pentru canalele de comerţ electronic (value chain service providers), platforme de colaborare, brokeraj de informaţii şi alte servicii.

Singurele deficienţe ale acestor servicii sunt legate de sistemul electronic de plăţi care nu permite încă urmărirea completă a tranzacţiilor în toate ţările cu acces Internet, iar securitatea tranzacţiilor pe Web nu este încă deplină.

Primele bănci virtuale (CyberCash – www.CyberCash.com, First Virtual – www.fv.com) au investit sume foarte mari pentru crearea instrumentelor de plată virtuale. Portofelul digital (digital wallet) şi smart card-ul, iar în consorţiul de bănci, FSTC – Financial Services Technology Consortium (www.fstc.com), a statutat un model de cec electronic foarte asemănător cecurilor clasice pe hârtie şi un cont numit Ecash Mint care sunt deja lucruri uzuale pentru utilizatorii Internet.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu