Monitorizare trafic
Pentru cei care incep o afacere online, sau care au un buget de marketing ce tinde spre zero urmatoarele instrumente s-ar putea dovedi foarte utile...
Google Analytics
Este un instrument gratuit, oferit de Google. Permite analiza traficului de pe website, observa si raporteaza modificari importante, permite evidentierea informatiilor relevante. Utilizatorul poate numi persoanele care sa aiba acces la informatiile oferite si le poate modifica oricand nivelul de acces. Conform Google, aspectul paginilor nu va fi modificat, nu se vor adauga linkuri sau text suplimentar.
Add This
Este un alt instrument de analiza al traficului ce permite, pe langa aspectele clasice, identificarea modului in care continutul siteului dumneavoastra este mentionat pe Facebook si Twitter. Instrumentul permite si identificarea categoriilor de utiizatori care aduc cel mai mult trafic.
http://www.addthis.com/features
Astfel de tool-uri sunt foarte utile chiar si pentru afacerile ( online sau traditionale) care isi permit achizitionarea de softuri performante ( si / sau costisitoare):
1. Nu are rost sa cumperi un anumit soft daca se gaseste unul gratuit care sa se potriveasca la fel de bine nevoilor tale.
2. Incercand intai instrumentele gratuite, persoana responsabila isi poate da seama mult mai usor de ce are nevoie si evita astfel sa cumpere un soft/ serviciu performant dar care sa nu se potriveasca nevoilor sale.
Promovare
YouTube
Din ce in ce mai multe entitati aleg promovarea produselor prin intermediul YouTube. Se pot gasi aici materiale promotionale si prezentari de vanzari pentru produse ce includ: cursuri de dans, diferite aparate si instrumente, masini, jocuri pe calculator, etc.
Facebook
Oricine are cont de Facebook stie despre ce vorbesc. La fel ca si in cazul YouTube, numarul de firme / produse care au pagina de Facebook creste simtitor. Un exemplu interesant este libraria Carturesti, afacere traditionala, care si-a extins activitatea initial prin intermediul unui magazin online urmat de o pagina de Facebook ce ma tine la curent cu toate evenimentele, lansarile, promotiile .
Accesul la un grup imens de persoane, in mod gratuit prezinta unul din cele mai importante avantaje. In plus, YouTube si Facebook asigura si un grad sporit de interactivitate si cresc increderea potentialilor clienti, daca sunt folosite corect. ( si responsabil)
Indiferent de tipul de afacere pe care o detineti sau pe care doriti sa o incepeti, merita sa luati in considerare aceste instrumente gratuite in 2011.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu