joi, 1 decembrie 2011

Rețea de socializare în umbra Facebook'ului





Cu mai mult de 600 de milioane de utilizatori, și o valoare estimativă de 100 de miliarde de dolari, Facebook a ajuns să fie imposibil de neglijat, și să fie un factor de talia Microsoft, Google sau Apple.





Rețeaua din umbră: Twitter

Ghinionul cel mai mare al Twitterului este că există Facebook.Dezv

oltarea celor două rețele a fost simultană, și dacă nu exista Facebook, poate acum ar fi Twitter regele comunităților online.

Sigur, sunt diferențe între cele două rețele. Cea mai mare diferență este între logica microblogului Twitter și logica Facebookului. În timp ce Facebook se bazează pe prietenii, adică persone care se cunosc în viata reală și se adaugă și se acceptă reciproc în spațiul virtual ca și prieteni, pe T

witter în schimb se poate urmări oricare profil public. Acesta din urmă este mult mai deschis, ceeace necesită un alt tip de comunicație. Comunicație care este afectată nu numai de limitarea lungimii la 140 de caractere, ci și de faptul că cele scrise pot fi citite de oricine care a dat un click pe butonul ”Follow”.


În consecință Twitterul nu este pentru comunicare interpersonal, ci mai degrabă pentru publicarea ideiilor, gândurilor. Cu cât mai interesante vor fi acestea, cu atât mai multe vor fi persoanele ”urmăritoare”, și cu atât mai multe vor fi ”retweeturile”, și astfel mesajele vor ajunge la din ce în ce mai multi oameni, se vor naște discuții până și cu persoane necunoscute. Din motivele amintite Twitter este foarte util pentru scopuri profesionale, de marketing, servicii clienti. Deasemenea Twitterul este cel mai potrivit pentru aflarea informațiilor din prima mână, deoarece se poate urmări orice pagină.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu