joi, 15 decembrie 2011

Razboiul dintre Amazon, Google, Apple si Facebook

Acum ceva vreme, Amazon vindea carti, Google era un motor de cautare, Facebook era o retea sociala si Apple vindea calculatoare. Dar in prezent lucrurile s-au schimbat. Astazi, Google si Apple vand si telefoane mobile. Amazon a intrat in afacerea cu servere. Apple vinde muzica. Facebook si Amazon ofera servicii de plata online. Si acesta este doar inceputul. Acesti patru titani ai industriei IT care isi disputa in acest moment suprematia in era digitala, sunt in afaceri cu mass-media, TV, cu filme si carti, dar nu este greu de imaginat ca este posibil ca in viitorul apropiat sa ii vedem intrati in sectorul bancar, devenind parte a infrastructurii de comunicatii si/sau o parte din (alte) tranzactii. Aceste companii se ramifica in tot felul de afaceri, incercand sa atinga orice ramura a economiei.

Amazon, Google, Apple si Facebook concureaza in pietele de telefonie mobila, aplicatiilor, retelelor sociale, publicitate, finante, comertul cu amanatul etc. Cei patru giganti se indreapta mereu spre noi directii, calcand unul pe teritoriul celuilat, in incercarea lor de a-si extinde baza de clienti.

Amazon şi Google, concurează cu Apple pe teritoriul producţiei de dispozitive mobile. Acestia doresc sa captureze piata de telefonie deoarece aceste dispozitive mobile sunt legate de un individ, orice ai face aceste dispozitive trimit inapoi date. Toate aceste date sunt colectate, si sunt in diverse sunt exploatate si analizate pentru a se intelege cine esti si ce doresti. Se incearca crearea unui profil pe baza caruia sa se realizeze reclame mai bune, pentru a creea anunturi care sunt directionate spre individ, care sa il faca sa cumpere diverse lucruri. Amazon are Kindle si o tabletă care să incearca sa rivalizeze cu iPad-ul. Kindle Fire este mai mic ca Ipad-ul si mai ieftina si este foarte strans legata de magazinul online Amazon. Cei de la Amazon nu doresc sa faca bani cu acest aparat. Acestia il vand, aparent, fara un profit semnificativ, ei dorind sa sa te faca sa cumperi prin intermediul acestia mai multe lucruri din magazinul lor online. Amazon, cel mai mare retailer online, a profitat de pe urma vânzărilor de cititoare electronice Kindle şi a conţinutului pentru aceste dispozitive, inclusiv cărţi, filme, muzică. Compania s-a transformat astfel într-un rival pentru iTunes.


Facebook, cea mai “tânără” companie din rândul celor patru, este în prezent cea mai populară reţea socială din lume. Dar ambiţiile fondatorului Mark Zuckerberg sunt măreţe şi se suprapun peste acelea ale celorlaţi trei giganţi. Facebook aspiră să devină alternativa la modul în care este organizat web-ul: o platformă unde consumatorii să-şi petreacă timpul online. În locul utilizării algoritmului Google pentru a căuta informaţii şi ştiri, Zuckerberg vede un viitor în care oamenii îşi consultă reţeaua de prieteni. Şi astfel, cu cât oamenii petrec mai mult timp pe Facebook, cu atât se vor uita mai puţin la reclamele Google. Acesta este şi motivul pentru care de curând a lansat Google Plus, un rival pentru reţeaua socială. Zuckerberg calcă şi pe teritoriul Amazon prin faptul că oferă un serviciu de închiriere filme folosind moneda companiei.

Cei patru titani sunt printre cele mai mari companii din Statele Unite ale Americii. Apple, Amazon şi Google au o valoare de piaţă combinată de 616 miliarde dolari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu