joi, 22 decembrie 2011

Parteneriatul social- o alta strategie de marketing

Dupa cum am dezbatut si pana acum, entitatile economice se incred mult in instrumentele social media pentru a furniza utilizatorilor si potentialilor clienti raspunsurile dorite, pentru a afla parerea clientilor despre serviciile oferite, dar si pentru a gasi informaţiile necesare despre competitorii lor.

Insa un lucru deloc de neglijat ar fi acela cum ca nu multe dintre companiile ce au adoptat diversele instrumente social media in activiatea de marketing, s-au si gandit sa implementeze parteneriatul social pentru a-si eficientiza operatiunile de marketing. De cele mai multe ori, cei mai multi dintre marketeri se axeaza doar pe relatia dintre un potential client si un anume brand, ceea ce nu este indeajuns.

In continuare voi enumera cateva strategii in parteneriatul social pe care companiile mici sau mari le pot aborda cu scopul de a implica diversi parteneri in programele lor social media:

ü Co-brandingul cu un partener- sinergia intre doua branduri este mult mai puternica decat un brand, astfel profilul companiei se poate dezvolta. Spre exemplu, daca o intreprindere detine un tab promotional pe Facebook sau Twitter, poate lua in considerare si includerea potentialilor parteneri in design sau in mesaje. Totusi este bine de stiut ca o alianta de acest fel poate avea caracter temporar. Companiile ce au avut succes in adoptarea acestei strategii sunt: Twingo Kenzo, sau SonyEricsson.

ü Atragerea de parteneri pentru a oferi premii- aceasta strategie este de preferat a se utiliza in organizarea diverselor concursuri, sau desfasurarea diferitelor promotii in cadrul carora se pot oferi diferite premii. Spre exemplu Compania Mezzeta utilizeaza platforma Strutta pentru a evidentia partenerii din campania promotionala. Cerinta concursului era de a crea o pizza Mezzetta, iar ca recompensa se oferea fie o excursie prin agentia Delta, fie un bilet la filmul ZooKeeper, fie o camera digitala Sony. Astfel, compania Mezzetta si-a putut reduce costurile, furnizand “efectul halo” pentru partenerii ce s-au alaturat campaniei.

ü Patrunderea in canalele social media ale partenerilor pentru o raspandire mai mare a mesajului- aceasta strategie solicita partenerii sa dea retweet, pentru ca astfel compania sa-si largeasca aria de utilizatori pentru a le transmite mesajele targetate. O companie poate chiar sa fie mentionata intr-un blog sau intr-un email newsletter, daca are o relatie consolidata cu partenerii ei.



Astazi a devenit din ce in ce mai facil sa realizezi un capital social (distribuirea de Like-uri, Share-uri), si sa folosesti aceste resurse pentru a atrage mai usor diversi parteneri.

In concluzie, social media marketing nu se invarte doar in jurul clientilor. Indiferent de modalitatea adoptata, constiturea unei relatii de parteneriat necesita eforturi semnificative. O companie se poate bucura de sprijinul unui partener daca ofera si aceasta ceva in schimb.

Totodata intreprinderile trebuie sa constientizeze faptul ca nu toti partenerii din cadrul retelelor sociale vor veni cu acelasi aport pentru a rasplati eforturile de marketing ale unei comanii.

O sugestie pe care as avea-o pentru entitatile economice, mari sau mici, ar fi aceea ca o companie nu trebuie sa risipeasca niciodata oportunitatea de a implica cat mai mult, partenerii existenti sau potentiali in campaniile lor social media.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu