Retelele
sociale online sunt astazi mult mai mult decat un moft. In fiecare zi,
evolueaza si se adapteaza la utilizatori. Unii aproba aceasta schimbare, altii isi
exprima, dimpotriva, teama. Initial niste spatii virtuale de intalnire, retelele
sociale sunt adoptate de oameni de toate varstele si nivelurile. Afaceri,
politicieni, biserici, biblioteci si activisti se bucura de puterea lor.
Retelele nu mai sunt doar pentru distractie, ci tind sa devina o parte
integranta din viata zilnica. Noi utilizatori, noi utilizari si chiar noi forme
de retele sunt schimbarile care vor crea viitorul retelelor sociale online.
Cateva amanunte acum:
~ Retelele sociale
online nu mai sunt doar o moda: utilizatorii lor provin din toate domeniile
si grupurile sociale. Unele retele sunt
chiar folosite pentru lucru sau ca surse de venituri.
~ Retelele ajuta
enorm colectivele aflate la distante mari, ajutandu-le sa
colaboreze mai eficient si mai usor. Exista
chiar si posibilitatea de a forma grupuri in interiorul retelei, pe baza
unor criterii particulare/ interese comune.
~ Retelele sociale
reprezinta un excelent instrument de marketing, pentru ca tintele sunt mai usor de atins si masurat. Au fost folosite inclusiv in campaniile
electorale, pentru informari asupra evenimentelor, pentru mobilizarea
sustinatorilor si pentru strangerea donatiilor. Chiar si religia si-a gasit in retelele sociale un aliat, usurand
contactul predicatorilor cu grupurile de credinciosi.
~ Platforma online
ajuta, de asemenea, organizatiile si militantii diferitelor cauze pentru a
descoperi voluntari, pentru a comunica mesajele unui public larg si interesat
si pentru strangerea donatiilor.
~ Publicistii se
folosesc de retelele sociale pentru promovarea cartilor si diseminarea
informatiilor de la cititori.
~ Relationarea
sociala atinge tot mai multe domenii de nisa, cum ar fi sportul
de performanta si arta.
~ Se observa o
tendinta de trecere pe dispozitive mobile, care ofera usurinta
si permanenta in comunicare.
~ Retelele sociale
online modifica modul de interactiune al oamenilor in ceea ce
priveste informatia, dar si cercetarea, vanzarea, angajarea etc.
~ Interactiunea
electronica poate deveni, in viitor, o componenta la fel de importanta ca cea
fizica si mai ales pentru tinerii de azi, respectiv adultii de maine.
Cum
se vor schimba retelele sociale in viitor? Impactul inovatiilor anterioare, cum
ar fi tiparul, radioul si televiziunea, nu a fost clar de la inceput. Pe masura
ce oamenii se ”muta” in spatiul virtual, relationarea sociala poate deveni,
dupa parerea mea, o extensie naturala a interactiunii umane, cum este acum telefonul
sau posta electronica. Media sociala va
face mult mai mult decat sa influenteze adolescentii si tinerii de douazeci si
ceva de ani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu