joi, 15 decembrie 2011

Cum sa pui "pe picioare" un magazin online

1. Costa mult/ putin?
Pornirea magazinului online in nici un caz nu este ieftina sau usoara. Cei care nu iau in calcul resursele financiare pentru trecerea in eCommerce neglijeaza cel mai important aspect: profesionalismul si imaginea magazinului online, respectiv a brandului.
Degeaba utilizezi o platforma open-source gratuita daca nu o adaptezi nevoilor tale!
Pentru a nu da gres cu magazinul online trebuie luati in calcul pasii importanti de la inceput, cum ar fi: traiectoria pe care o va urma magazinul. Ce vinzi, cum vinzi, catre cine? Exista o piata pentru ceea ce vrei sa vinzi?

2. Unui produs ii trebuie si promovare
Nu ajunge doar daca detii un produs, trebuie sa il si promovezi eficient; povestea de la o persoana la alta nu se poate aplica deoarece vorbim de un domeniu in care concurenta e cel putin la nivel national. Reclamele din mediul offline nu sunt eficiente intrucat tu faci parte din mediul online. De ce sa iti faci reclame in ziare sau reviste? Publicitatea costa si s-ar putea sa folosesti banii ineficient. Sunt milioanede romani care sunt deja in mediul online...

3. Merita sau nu sa iti faci un magazin online?
Se spune ca este loc de dezvoltare pentru toate segmentele de comert in online, desi multe magazine au ajuns in stadiul de maturitate sau chiar lideri pe piata. Tu, ca incepator trebuie sa vii cu totul nou...si nici asa succesul tau nu este sigur deoarece acesti "giganti" te pot scoate usor de pe piata prin adoptarea unei politici de dumping. La inceperea activitatii in acest mediu, trebuie sa iei toate posibilitatile in calcul.
Unul dintre punctele esentiale de la care se porneste este analiza concurentei. Sunt foarte multi cei care au investit enorm in marketing si chiar au ajuns la un sistem de desfacere eficient- fluxul de comenzi fiind foarte mare si procedurile tind spre stadiul de "banda".
Insa, lipsa profesionalismului unor comercianti online din diverse domenii ii face pe clienti sa aleaga magazinele clasice.
Aici trebuie depus efort pentru a-i convinge pe acei potentiali clienti sa vina in mediul online, iar daca ii castigi si le satisfaci nevoile si cerintele, acestia se vor intoarce la tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu