Probabil o mare parte dintre noi folosesc retele de socializare, in speta Facebook si Twitter. Fiecare are motivele lui pentru care si-a creat un cont pe un astfel de site, dar care sunt insa motivele principale pentru care dorim sa ne facem simtita prezenta in mediul de social networking?
Se pare ca principalul motiv pentru care majoritatea utilizatorilor isi fac un cont pe Facebook este pentru a fi mereu in contact cu familia si prietenii. Dorinta de a ne reconecta cu prieteni mai vechi sau de a urmari celebritati si branduri se afla pe planul secund.
Intr-un studiu efectuat de compania Pew Internet, circa doua treimi dintre utilizatorii de social media au raportat ca principalul motiv pentru care stau pe aceste site-uri este pentru a tine legatura cu prietenii si familia. O parte dintre acestia au spus ca si dorinta de a-si regasi vechi cunostine si prieteni pe care nu i-au mai vazut sau cu care nu au mai vorbit este deasemenea un motiv important.
Doar 14% dintre respondenti au spus ca folosesc site-urile de social media pentru a se conecta cu cei care au hobby-uri si interese similare, dintre acestia cei mai multi fiind utilizatori cu varste cuprinse intre 50 si 64 de ani.
Utilizatorii de Twitter prefera insa sa se conecteze cu figuri publice. 11% dintre cei chestionati au spus ca motivul principal pentru care ei folosesc astfel de site-uri este pentru a citi comentariile si mesajele celebritatilor si politicienilor; doar 4% dintre cei ce nu folosesc Twitter, ci alte retele de socializare, au pus acest motiv ca fiind unul principal.
In final, doar 3% dintre cei chestionati au spus ca folosesc site-uri ca Twitter si Facebook pentru a-si gasi potentiali parteneri de viata.
Astfel, putem spune ca majoritatea retelelor de socializare sunt importante pentru noi in vederea comunicarii cu prietenii si familia si se pare ca activitatile cum ar fi gasirea unor potentiali parteneri sau interactiunea cu figuri publice sunt mult mai putin relevante decat adancirea relatiilor cu cei cunoscuti si care sunt deja importanti pentru noi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu