joi, 22 decembrie 2011

Cum fac bani dezvlotatorii jocurilor de pe Facebook?




Dacă stăm să ne gândim, că există foarte multe jocuri care ne face dependenți pe Facebook, cum câștigă ei bani, din aceste jocuri? Zynga este dezvoltatorul principal de jocuri de pe Facebook, și nu face nimic altceva în afară de-a vinde bunuri virtuale. Zynga are 4 jocuri în top 10 jocuri de pe Facebook, și atrage 36 de milioane de utilizatori lunar. Ne-am astepta că banii vin din publicitate, când jucăm aceste jocuri apare pe pagina respectivă și publicitate, dar cei mai mulți bani nu vin de aici. Jocurile de care vorbim sunt Mafia Wars, FarmVille, Fishville, Cafe World samd. Banii vin din vânzarea de monede, de credite Facebook, cu care putem să cumpărăm bunuri virtuale din jocuri, cumpărarea de credite, cu bani adevărați se face via Paypal .

Modelul de afaceri al acestor firme este de cea Freemium, adică putem să jucăm gratis, dar trebuie să plătim dacă vrem ceva în plus. De exemplu în jocul Mafia Wars putem cumpăra cu bani adevărați, credit pentru a achizitiona caracteului un outfit mai deosebit, în jocul respectiv, să cumpărăm energie caracterului nostru, să cumpărăm obiecte rare din joc, sau putem să cumpărăm cu aceste credite timp, pentru ca aplicația să ne lase să jucăm mai mult timp. De exemplu faniii poker-ului pot să cumpere jetoane pentru poker pentru a putea continua jocul. Jocul este astfel gândit că numai după trecerea unui anumit interval de timp se primesc jetoane gratis, iar acest timp trebuie aștepat, ceea ce este greu atunci când avem de-a face cu jucători dependenți. Acesta este și scopul jocurilor pentru a crea dependență. Jocurile de pe rețelele sociale sun gândite în așa fel să creeze o oarecare concurență între prieteni care joacă acel joc, ei putând să se întreacă între ei. În jocurile respective putem vedea activitatea și nivelul la crare au ajuns prietenii noștrii. În CafeWorld și Restaurant City putem upgrada restaurantul cu creditele cumpărate cu bani reali, pentru a avea cel mai frumos restaurant dintre prietenii noștrii.

De exemplu la jocul FishVille trebuie să facem un acvariu virtual, plin de pești și de cele mai frumoase decorațiuni. Într-un anumit interval de timp primim bani vitruali, gratis cu care putem șă cumpărăm pești și decorațiuni, dar dacă nu vrem să așteptăm să primim punctele, putem cumpăra cu bani adevărați și primim creditele respective pe care putem să le utilizam pentru a achiziționa pești sau decorațiuni virtuale, pentru acvariul nostru vitrual.

Un alt venit al dezvoltatorilor de jocuri de pa Facebook este de la diverse site-uri de publicitate. Ca jucători, putem primi credite pur și simplu accesând anumite site-uri de publicitate, prin completarea de chestionare penru site-uri de crecetări de matketing, prin downloadul și instalarea unui anumit software, sau prin crearea unui cont pe un anumit site.

Cât câștigă Zynga din aceste jocuri? În anul 2009 a avut venituri de 100 de milioane de dolari. În 2010 a avut venituri de 500 de milioane de dolari. Payfish, dezvoltatorul jocurilor Pet Society și Restaurant City au avut venituri de 30 de milioane de dolari în 2009. Dezvoltatorii mai mici, dacă au succes ajung și ei la venituri de 1 milion de dolari.

Sunteți gata să creați un joc pe rețeaua de socializare Facebook? Se poate avea un mare succes, numai că trebiue să venim cu ceva nou în lumea jocurilor de pe rețelele de socializare. Se sugerează vizarea publicului de peste 18 ani când creăm jocul. 75% vin veniturile de la Zynga sunt din vânzarea de jetoane pentru poker.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu