joi, 15 decembrie 2011

Ce ne capteaza atentia pe pagina de Facebook a unui brand


In incercarea diferitelor branduri de a ne face sa zabovim mai mult timp pe paginile lor de Facebook, acestea au experimentat folosirea a tot felul de aplicatii si poze deochiate in construirea profilelor. Dar in aproape toate situatiile, s-a dovedit ca “peretele” ce afiseaza ultimele noutati, fura cam toata atentia.

Intr-un studiu condus de catre cei de la EyeTrackShop, aproape toti cei 30 de participanti ce au vizionat pagini ale unor diferite branduri s-au uitat mai intai la wall (perete), in general de patru ori mai mult timp decat la orice alta componenta a paginii. In medie, poza de prezentare a brandului a fost observata de 85% din respondenti iar coloana cu Like-uri a fost observata in 58% din cazuri. De aici putem trage cateva concluzii:

1. Continutul conteaza. Vizitatorii paginilor de Facebook au observat aproape de fiecare data wall-ul mai intai si au petrecut mai mult timp uitandu-se la acesta decat la oricare alt element al paginii.

2. Fotografiile de profil pot face diferenta cand vine vorba de a remarca sau nu un brand. Majoritatea fotografiilor de profil nu primesc prea multa atentie. Doar 57% dintre vizitatorii paginii de Facebook a Coca-Cola au observat macar o data sticla de Cola care reprezinta de fapt principalul produs al companiei. In general, pozele care includ si un chip de persoana primesc mai multa atentie.

3. Fotografiile din wall capteaza mai multa atentie decat alte elemente din pagina. La momentul testului, pagina care avea cele mai multe fotografii in wall era cea a PlayStation-ului. In medie, vizitatorii au stat circa 4,8 secunde urmarind wall-ul, o medie mai mare decat la paginile cu mai putine poze. Niciun alt element din pagina vreunui brand nu a captat mai multa atentie.

In final, putem spune ca informatiile concrete si interesante sunt o necesitate. Un utilizator se va uita cu siguranta la ce are de oferit un brand iar daca aceste informatii sunt combinate si cu niste poze atragatoare sau aplicatii utile, nivelul de implicare al acestuia va creste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu