joi, 22 decembrie 2011

Masurarea eficientei website-ului

Criteriile pentru analizarea eficientei site-ului dumneavoastra depinde de afacere si obiectivele online, desi exista anumite masuratori pe care majoritatea proprietarilor de website-uri vor dori sa le masoare.

Cele mai multe soft-uri de analiza pot masura o gama larga de valori. Cele mai frecvente includ:

  • Vizitatori unici – numarul de persoane individuale care viziteaza site-ul in timpul perioadei de raportare.
  • Rata “salturilor” – un “salt” este o vixita care consta dintr-o vedere cu o singura pagina, de exemplu, in cazul in care vizitatorii nu naviga dincolo de destinatie sau pagina de start. Rata de crestere este raportul dintre aceste vizite la numarul total de pagini de pe site.
  • Rata de conversie a obiectivelor – acesta este procentul de vizitatori care finalizeaza cu actiuni tinta, cum ar fi inregistarea pentru a maulte informatii.
  • Valoarea comenzii medii – acesta este un calcul folosit pentru wensite-urile e-commerce si reprezinta valoarea totala a vanzarilor impartite la numarul de comenzi individuale. Acesta este adesea folosit alaturi de rata de conversie, ca un indicator cheie de performanta a eficacitatii site-ului.
  • Rata abandonului – acesta este procentul de oameni care isi incep procesul de cumparare online, dar nu finalizeaza achizitia. Aceasta poate indica o problema cu procesele de cumparare pe site-ul dumneavoastra. De exemplu, formularele care sunt prea complicate pentru a finaliza sau o lipsa de claritate cu privire la taxele de livrare.
  • Cuvinte cheie utilizate – acest lucru arata ceea ce vizitatorii au cautat atunci cand au ajuns la site-ul dumneavoastra. Acest lucru poate fi nepretuit in maximizarea eficientei.
  • Paginile vizitate si timpul petrecut pe site – este important pentru a vedea ce pagini au fost accesate si cat timp au petrecut vizitatorii pe fiecare pagini.

Masuratorile pot fi de nepretuit in evaluarea website-ului dumneavoastra, pentru a va atinge obiectivele de marketing, daca exista ceva care ii determina sa-si piarda interesul. Pe site-urile e-commerce aveti posibilitatea sa urmariti ghidul de calatorie, de la vederea produsului pana la cumparare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu