Este important de recunoscut faptul ca planificarea pentru e-marketing nu inseamna incepand de la zero. Orice e-comunicare online trebuie sa fie coerenta sis a lucreze cu toate obiectivele la nivel global si eforturile actuale de marketing ale afacerii dumneavoastra.
Principalele componente ale unui plan de e-marketing va include urmatoarele:
- Planificarea unui rezumat care trebuie sa prezinte urmatoarele:
- mediul de afaceri
- problemele cheie care au reiesit din analiza situatiei dumneavoastra
- strategiile si tacticile care urmeaza sa fie utilizate
- rezultatele preconizate si randamentul asteptat al investitiilor
- Planificarea analizei situatiei
Consideratiile interne trebuie sa includa:
- clientii
- piata, precum si orice tendinte
- propunerile curente online
- concurentii
Consideratiile externe pot fi:
- sociale – modul in care modificarea atitudinilor de consum ar putea afecta afecta modul de abordare
- juridice – in conformitate cu legile e-marketing, cum ar fi protectia datelor
- politice – cum ar putea administratia locala sau nationala sa aiba impact asupra planului dumneavoastra
- tehnologic – cum progresele tehnologice ar putea afecta piata pe care doriti sa patrundeti
- Planificarea obisctivelor si strategiei
Ar trebui sa luati in considerare profitul investitiei dumneavoastra care poate include:
· o mai buna rata de conversie
· un grad de constientizare mai amre a brandului
· u crestere a numarului de vizitatori pe website
· o cota mai mare de piata
- Planificare tacticilor
Tacticile ar trebui sa incliuda:
- Un rezumat al mix-ului de matketing digital – ce canele veti folosi?
- Motivele pentru acre ati ales fiecare canal si detalii cu privire la punerea in aplicare pe segmentele de clienti
- Un rezumat al indicatorilor pe care ii veti utiliza pentru a masura performanta fiacarui canal
- Ce indicatori cheie veti utiliza poentru a evalua performanta
- Planificare bugetului
Sectiune finala a planului dumneavoastra de e-marketing va prezenta bugetul pentru atingerea obiectivelor. Acest lucru este cel mai bine prezentat ca o singura foaie de calcul, oferind detalii privind:
· cat planuiti sa cheltuiti in total
· modul in care acest lucru poate fi defalcat ontr-o perioada fixa
· orice indicator cheie de performanta financiara sau etapele care trebuiesc indeplinite
· un rezumat al beneficiilor proiectate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu