Cei care nu au un loc de muncă ar trebui să-şi refacă profilurile de pe reţelele sociale, pentru că tot mai multe firme îşi selectează potenţialii angajaţi prin intermediul acestora. Folosim reţelele de socializare ca să ţinem legătura cu prietenii vechi sau pentru a cunoaşte noi persoane, însă astfel de platforme sunt folosite de manageri pentru a-şi găsi noi angajaţi.
63% din companii au o pagină pe Facebook unde postează anunţuri de joburi, traininguri sau alte informaţii legate de activitatea lor, platforma creată de Mark Zuckerberg fiind principala formă de promovare a companiilor în mediile sociale.
Un studiu, realizat de compania americană Potentialpark, arată că 48% din tinerii aflaţi în căutarea unui loc de muncă preferă să fie abordaţi de recrutori prin intermediul LinkedIn, în timp ce doar 25% preferă contactul pe Facebook.
Majoritatea celor care au rezerve în ceea ce priveşte recrutarea prin intermediul reţelei lui Zuckerberg spun că acest site nu este locul potrivit pentru a interacţiona cu angajatorii, fiind o zonă destinată mai degrabă vieţii private.
Cu toate acestea, rezervele utilizatorilor de Facebook nu-i pot opri pe recrutori să verifice profilurile potenţialilor angajaţi. Mai mult de o treime dintre cei mai importanţi 100 de angajatori din lume au o pagină pe Facebook numai pentru a recruta noi profesionişti, multe având peste 1.000 de fani.
Din acest motiv, este recomandat ca profilul unei persoane aflate în căutarea unui loc de muncă să fie cât mai serios. Niciun angajator nu ar accepta CV-ul unei persoane care are postate fotografii din timpul petrecerilor sălbatice, în ipostaze indecente.70% din companiile din România care preferă să recruteze personal din mediul online aleg platforma de socializare LinkedIn.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu