Facebook: o platformă cu mai mult de 800 de milioane de utilizatori, din care peste 50% se loghează zilnic. O bază de date foarte bine structurată, pe grupuri de vârstă, limbi vorbite si întelese,statut social, și o structură foarte importantă: pe grupuri de interese. O bază de date întotdeauna actualizată, de către cine știe cel mai bine: însăși subiecții.
Toate acestea fac din Facebook un mediu ideal pentru organizații de a promova imaginea, produsele, serviciile și ideile lor. Facebook profită de această oportunitate și oferă contra cost, serviciul ”Facebook Ads”, unealta perfectă pentru a selecta din cei 800 de milioane segmentul țintă la care vrea să apeleze organizația respectivă. Sunt prezentate și câteva studii de caz, care prezintă utilitatea acestei unelte și cum aceasta poate genera profit.
Sunt și alte căi de promovare pe Facebook, se pot crea, și se crează pagini dedicate organizațiilor prin aplicația ”Pages”, ”Sponsored Stories” este asigurarea că și prietenii utilizatorului care interacționează cu o anumită pagină, vor afla de acest lucru, iar cu ”Facebook Platform” se crează posibiltatea de a publica direct pe ”peretele” și în ”notificările” prietenilor abonați. În același timp Facebook este un loc de unde se pot aduna ideile altora.
Firma Nestle, reprezentanța din Ungaria, s-a gândit să combine utilul cu plăcutul, și să promoveze produsul ”Nescafe 3 in 1” printr-un un joc de creativitate, dotat cu un premiu substanțial. Cu acest scop au creat o pagină Facebook, prin care au lansat concursul propriu-zis, concurs care se desfășoară în afara Facebookului, pe o pagina de web separată. Ideea concursului este ca concurenții intr-un videoclip de cel mult 30 de secunde să iși prezinte un proiect, o idee, creativă, pentru înfăptuirea căruia au nevoie de sprijin financiar de până la 1 milion de forinți (în jur de 3300 Eur). În regulament se prevede că în fața juriului ajung videoclipurile care primesc cel putin 20 de „Like”- uri (și aici intervine din nou Facebook). Un concurent care a omis să citească regulamentul, a apelat la o altă comunitate on-line, 9gag, pentru sprijin. Sprijinul a venit în forma a 47.000 de „Like”-uri, din păcate toate degeaba, pentru că criteriile de selectie nu prevedeau desemnarea promovării în etapa următoare pe baza numărului de like-uri, promovarea fiind decisă de juriu, numai un număr minim de 20 de likeuri erau necesare pentru a ajunge în fața juriului. Concurentul neatent a omis si o altă parte a regulamentului, și anume, că ideiile prezentate trebuie să fie creative, și nu caritative, el încercănd să strângă bani pentru o fundație în sprijinul unei scoli ajutătoare, (scoala frățiorului, invalid din naștere), urmarea fiind nepromovarea concurentului în a doua fază a concursului. Din cele două idei binevoitoare, ale companiei Nestle, și a concurentului, printr-o neintelegere și o omisiune s-a ajuns la mii de commenturi denigratoare la adresa companiei pe diversele pagini de Facebook, ajungând până și pe ”Wall”-ul CNN-ului. Rezolvarea problemei a constat intr-o donație de la compania Nestle către școala ajutătoare respectivă, și declarații din partea ambelor părți, pentru a liniști spiritele.
Concluzia este că, Facebookul în special, și Internetul în general este o unealtă foarte complexă, cu acces la o masă imensă de oameni, care tratată cu atenție și profesionalism poate aduce beneficii majore, dar printr-o greșeală, o neînțelegere poate fi și extrem de dăunator.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu