Studiul e realizat de Gemius in parteneriat cu Orange. Am postat si materialul pentru cei care nu l-au vazut si ii intereseaza. Din acest studiu mi s-au parut importante cateva date,cum ar fi:
- A scazut procentul celor care vor livrare mai rapida de la 25% in 2006 la 6% in 2009, acest lucru nu arata ca livrarea se face mai rapid, ci ca cumparatorii nu mai sunt interesati de termenele de livrare, ei fiind axati mai mult pe pret.
- A scazut numarul celor care spun ca o situatie financiara mai buna i-ar stimula sa comande mai des – de la 21% la 15%.
- A crescut procentul celor care ar cumpara mai frecvent pe internet daca ar primi oferte speciale si reduceri: de la 8% in 2006 la 18% in 2009, devenind principalul stimulent dorit de clienti.
O concluzie privind cumparaturile online in Romania, care decurge din acest studiu:
- 49% dintre cei intervievati spun ca ei cumpara online pentru economie de timp (nu economie de bani).
- termenul de livrare ii intereseaza din ce in ce mai putin fata de anii precedenti
- stimulentele principale care i-ar convinge sa cumpere mai des sunt preturile mici si reducerile.
Daca insumam toate astea rezulta ca preturile online sunt inca mari in Romania si principalul avantaj al unei comenzi online este economia de timp necesar pentru gasirea produsului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu