Pentru ca data trecuta am vorbit despre principalele servicii electronice pentru care exista legislatie pe domenii de activitate, voi vorbi despre cel mai important dintre acestea si anume sistemul electronic national.
Portalul e-guvernare este cel mai complex sistem care ofera informatii despre serviciile publice on-line din Romania. Portalul este structurat pe 4 sectiuni:
- Prima sectiune curpinde: reforma la ghiseu, servicii online, formulare online si administratia publica pe internet care faciliteaza accesul la serviciile publice locale.
- A doua sectiune cuprinde date referitoare la inregistrarea, vizualizarea si logarea institutiilor publice
- A treia sectiune face de fapt legatura cu paginile web ale Presedintiei, Guvernului si Parlamentului Romaniei (Camera Deputatilor si Senatul)
- Ultima sectiune cuprinde acte necesare pentru diverse interese unde se furnizeaza link-urile catre primarii, prefecturi si consiliile judetene din intreaga tara, facilitand obtinerea documentelor necesare in urbanism si constructii, stare civila si protectie sociala, locuri de munca.
Sectiunea formulare online a fost creata pentru a contine formularele tipizate de la diferite institutii publice in vederea descarcarii acestora de catre persoanele fizice si juridice. Acestea pot fi tiparite si completate de catre cei interesati care le pot trimite apoi la institutiile publice abilitate prin posta sau se pot deplasa la institutiile publice respective pentru a le depune. In prezent pot fi descarcate peste 200 de formulare, urmand ca numarul sa fie extins gradual.
Gradul de sofisticare, in general, al serviciilor electronice este de 57%. Astfel, in ceea ce priveste domeniul afacerilor valoarea este de 84%, iar in cazul relatiei cu cetatenii gradul de sofisticare este de 40%. Tot acest studiu ne indica faptul ca Romania inregistreaza un grad scazut al accesarii instante si folosirii concrete a serviciilor electronice, de numai 4%.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu