Apare o problemă pentru firmele care vor să promoveze anumite produse pe Facebook, o persoană care dă un like pe o pagină a unui brand și devine fan, nu înseamnă că este interesat și de mesajul promoțional de pe pagina aceea. Dacă ne rapotrăm la un alt studiu realizat de către ExactTarget, care spune că 70% din vizitatorii acestor site-uri consideră faptul că a deveni fan, nu înseamnă că sunt interesați de mesajul promoțional al brandului respectiv. Din fericire, compania de cercetări de marketing ExactTarget nu se oprește aici, și a făcut niște studii prin care a vrut să afle ce anume îi motivează pe utilizatori ai rețelei să dea un like sau să devină fanii unei companii pa Facebook. Rezultatele dă un răspuns companiilor care vor să-și promoveze produsele pe Facebook, ce ar trebui să facă, pentru ca aceștia să adune câți mai mulți fani. În continare vă voi prezenta de ce utilizatorii rețelelor sociale dă un like pe o anumită pagină de brand, exprimat în procente de respondenți (un respondent poate opta pentru mai multe motive:
40% pentru a primi discounturi
39% pentru a arăta prietenilor că apreciază compania respectivă
36% pentru a primi un ”freebie”
34% pentru a fi informați despre activitațile companiei
33% pentru a primi informații despre noile produse
30% pentru a primi informații despre promoțiile viitoare
29% pentru entertainment
25% pentru a avea acces la conținutul exclusiv
22% pentru că a fost recomandat de către cineva
21% pentru a afla mai multe despre companie
13% pentru a afla despre subiectele companiei
13% pentru a interacționa
Câteva dintre aceste motive par a se contrazice cu ideea că utilizatorii sunt rezistenți la mesajele promoționale. Principala concluzie a aceste cercetări este că utilizatorii devin fanii unui brand dintr-o mare varietate de motive, de aceea mixul de conțiunut de pe brandpage-urile companiilor ar trebiui să corespundă motivelor indicate de către utilizatori.
Dacă ne utăm și la alte cercetări realizate de ExactTarget, putem afirma că 65% din utilizatorii Facebook, accesează rețeaua de socializare când nu sunt la muncă sau la școală acesta însemnă traficul cel mai mare că dis de dimineață și diseară. Aceasta înseamnă că dacă vrem să facem marketing cu ajutorul rețeleor sociale numai o parte din ziua de lucru, de la ora 9 la 5, atunci înseamnă că nu ne-am putea conecta cu 65% din consumatori, în timpul în care ei sunt online.
Sunt deasemenea diferențe în stilul de-a utiliza un site între femei și bărbați, femeile în principiu se axează pe un site pe menținerea relațiilor, într-un procent de 54% la 63%, aceasta implică faptul că ele au mai puțin timp pentru a face ”engagement” brandul rspectiv.
În concluzie, putem să spunem, că prin combinarea acestor rezultate strategia unei companii se va înbunătăți, și va crește numărul de fani și rata de ”engagement”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu