joi, 15 decembrie 2011

De ce și cum interacționează utilizatorii Facebook cu brandurile

În acest articol vom vedea cun interacționează utilizatorii Facebook, cu un anumit brand. Prima dată să venim cu veștile bune, firma ExactTarget care realizează cercetări de marketing, spune că 38% din utilizatorii Facebook, din SUA dă un like unui brand, sau unei companii, direct de pe rețeaua socială. Un alt rezultat al studiului este că un fan dă like-uri în medie pe 9 pagini diferite, pagini care reprezintă un produs, un brand, concluziile acestui studiu dă oportunități companiilor să interacționeze, și să promoveze și mai mult produsele cu ajutorul rețelelor sociale.

Apare o problemă pentru firmele care vor să promoveze anumite produse pe Facebook, o persoană care dă un like pe o pagină a unui brand și devine fan, nu înseamnă că este interesat și de mesajul promoțional de pe pagina aceea. Dacă ne rapotrăm la un alt studiu realizat de către ExactTarget, care spune că 70% din vizitatorii acestor site-uri consideră faptul că a deveni fan, nu înseamnă că sunt interesați de mesajul promoțional al brandului respectiv. Din fericire, compania de cercetări de marketing ExactTarget nu se oprește aici, și a făcut niște studii prin care a vrut să afle ce anume îi motivează pe utilizatori ai rețelei să dea un like sau să devină fanii unei companii pa Facebook. Rezultatele dă un răspuns companiilor care vor să-și promoveze produsele pe Facebook, ce ar trebui să facă, pentru ca aceștia să adune câți mai mulți fani. În continare vă voi prezenta de ce utilizatorii rețelelor sociale dă un like pe o anumită pagină de brand, exprimat în procente de respondenți (un respondent poate opta pentru mai multe motive:

40% pentru a primi discounturi

39% pentru a arăta prietenilor că apreciază compania respectivă

36% pentru a primi un ”freebie”

34% pentru a fi informați despre activitațile companiei

33% pentru a primi informații despre noile produse

30% pentru a primi informații despre promoțiile viitoare

29% pentru entertainment

25% pentru a avea acces la conținutul exclusiv

22% pentru că a fost recomandat de către cineva

21% pentru a afla mai multe despre companie

13% pentru a afla despre subiectele companiei

13% pentru a interacționa

Câteva dintre aceste motive par a se contrazice cu ideea că utilizatorii sunt rezistenți la mesajele promoționale. Principala concluzie a aceste cercetări este că utilizatorii devin fanii unui brand dintr-o mare varietate de motive, de aceea mixul de conțiunut de pe brandpage-urile companiilor ar trebiui să corespundă motivelor indicate de către utilizatori.

Dacă ne utăm și la alte cercetări realizate de ExactTarget, putem afirma că 65% din utilizatorii Facebook, accesează rețeaua de socializare când nu sunt la muncă sau la școală acesta însemnă traficul cel mai mare că dis de dimineață și diseară. Aceasta înseamnă că dacă vrem să facem marketing cu ajutorul rețeleor sociale numai o parte din ziua de lucru, de la ora 9 la 5, atunci înseamnă că nu ne-am putea conecta cu 65% din consumatori, în timpul în care ei sunt online.

Sunt deasemenea diferențe în stilul de-a utiliza un site între femei și bărbați, femeile în principiu se axează pe un site pe menținerea relațiilor, într-un procent de 54% la 63%, aceasta implică faptul că ele au mai puțin timp pentru a face ”engagement” brandul rspectiv.

În concluzie, putem să spunem, că prin combinarea acestor rezultate strategia unei companii se va înbunătăți, și va crește numărul de fani și rata de ”engagement”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu