duminică, 18 decembrie 2011

Reclama prin intermediul banner-ului

Reclama prin intermediul banner-ului. Aspecte principale in realizare unui banner

Reclama reprezinta modalitatea de a face cunoscut un anumit produs, modalitate prin intermediul careia sa se ajunga la un scop final si anume acela de a creste numarul vanzarilor produsului pentru care se face reclama, toate acestea realizandu-se cu un program de marketing bine gandit.

Reclama prin intermediul banner-ului se realizeaza prin amplasarea unei imagini pe o pagina Web, cu o legatura catre site-ul companiei care isi face reclama prin intermediul acestui banner.

In comparatie cu reclameme tiparite, bannere-le au un efect masurabil si precis, in sensul ca numarul persoanelor care acceseaza acel banner poate fi masurat utilizanduse programe specializate in acest scop.

Printre obiectivele publicitatii on-line se numara: crearea de notoritate pentru companie, produse, servicii, sustinerea vanzarilor atat pe termen lung cat si mediu, dar si crearea de trafic catre punctele de distributie ale produselor companiei, deoarece nu este important ca vizitatorul a accesat o singura data acest banner, important este ca acesta sa revina si sa fie convins prin mijloace promotionale de beneficiile respectivului produs.

Locatia banner-ului

Locatia banner-ului este elemental principal care ii asigura eficienta. In acelasi timp si pe Web exista anumite aspect legate de locatie, in sensul ca este important pe ce pagina este amplasat banner-ul, locul pe pagina respectiva, cat si aspectul acestuia.

Amplasarea banner-ului pe o pagina cat mai buna din punct de vedere al impactului pe care il are asupra publicului, de cele mai multe ori costurile sunt mai mari, dar acestea sunt recuperate in timp, in urma vanzarilor produsului promovat.

Referitor la locul de pe pagina unde este amplasat banner-ul, in urma unor cercetari s-a ajuns la concluzia ca banner-ele amplasate in partea de sus a paginii au un impact mai mare asupra vizitatorilor decat cele amplasate in partea de jos a paginii, motivul fiind dat de faptul ca o pagina este mai inalta decat poate acoperi monitorul unui calculator, astfel pagina necesitand derulare si astfel scade interesul celui ce acceseaza banner-ul.

Exista firme de specialitate ce realizeaza diferite statistici pe baza carora au conceput programe ce modifica pozitia, aspectul banner-ului pentru a mentine o cota de raspuns cat mai mare. Aspectul banner-ului afisat trebuie sa fie cat mai clar si la obiect pentru a atrage atentia.

Aspecte importante in aspectul unui banner

Continutul fisierului este unul dinte criteriile cele mai importante in design-ul bannerelor: daca fisierul .gif sau .jpg este prea mare, va dura multe secunde pentru a se descarca si vizitatorii poate sunt deja in partea de jos a paginii si nici macar nu au vazut bannerul respectiv. Daca nu l-au vazut, este clar ca nu vor face "click" pe acesta.

Chemarea la actiune este afirmatia cu care toti expertii sunt de accord, este una dintre cele mai usoare modalitati de crestere a ratei de click a unui banner. Interpretarea de genul "click aici" sau "inregistrati-va acum !" sunt cele mai folosite in realizarea bannere-lor. Utilizarea unei astfel de chemari la actiune, menite sa creasca rata de accesari prin intermediul bannerului, Potentialii clienti nu realizeaza ca de fapt sunt invitati sa faca "click" pe banner pentru a afla mai multe. De aceea, chemarea la actiune este menita sa creasca randamentul bannerului.

Animatia atrage intr-o masura mult mai mare atentia potentialilor clienti in comparatie cu bannerele statice. Ideea de baza a elaborarii unui banner este aceea de a capta atentia vizitatorilor de pe web. Utilizarea unor animatii contribuie la aceasta. Chiar daca animatia atrage mai usor atentia, trebuie avut in vedere faptul ca un banner cu mai multe elemente de animatie creste dimensiunea fisierului si atunci incarcarea paginii ar fi mai dificila.

Un alt aspect important este Slogan-ul publicitar –alaturi de o animatie sugestiva un alt element important este legat de textul sloganului, deoarece acesta este cel care il determina pe vizitator sa vizualizeze produsele prezentate. Frazele trebuie sa fie scurte si concise pentru o intelegere usoara si trebuie sa contina aspect legate de beneficiile pe care ar putea sa le aduca respectivele produse.

Astfel pentru ca un banner sa aiba success trebuie gandit din toate punctele de vedere: continut, modul de redare, amplasare pe pagina Web si in pagina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu