joi, 15 decembrie 2011

Social Media 2011


Cautand informatii despre Social Media, am gasit un videoclip interesant de la videoinfographics.com:





Printre altele am aflat ca:
~ Facebook are mai multi utilizatori inregistrati in retea decat numarul de masini existent in lume;
~ 11% din populatia lumii are cont pe Facebook;
~ in fiecare secunda pe Facebook sunt postate 510.000 de comentarii, 293.000 de actualizari de statusuri si 136.000 de fotografii;
~ un utilizator Facebook are in medie 130 de prieteni;
~ 1.736 de tweet-uri sunt trimise in fiecare secunda, ceea ce inseamna 150.000.000 pe zi.

Referindu-ma la Romania, din ce in ce mai multe companii sunt interesate deja de retelele sociale şi creeaza comunitati online cu care sa poata interactiona prin diferite metode şi care sa le transmita apoi mesajul mai departe pe internet. Dintre cele mai populare 100 de pagini romaneşti de Facebook, de pilda, 23 sunt pagini de companie sau de brand. Au in total zeci sau chiar sute de mii de fani şi se lupta practic cot la cot cu pagini de divertisment sau ale unor vedete autohtone precum Inna şi Smiley, potrivit serviciului de monitorizare a paginilor de Facebook din Romania.

Conform clasamentului de pe www.facebrands.ro, primele locuri sunt ocupate de:

1.  Inna 4.000.741 fani;
2.  Akcent 867.537 fani;
3.  Edward Maya 605.580  fani;
4.  Alexandra Stan 561.346 fani;
5.  Creative Monkeyz  554.432 fani;
6.  Kiss FM in Radio  506.108 fani;
7.  Bancuri in Divertisment  446.669 fani;
8.  Evadeaza.ro 425.304 fani;
9.  Smiley 423.394 fani;
10. Radio ZU 416.956 fani.

Lista este desigur mult mai lunga, dat fiind ca nu doar multe companii romaneşti, dar şi majoritatea filialelor locale ale marilor multinationale din lume sunt prezente pe paginile retelei sociale, chiar daca nu se pot lauda in mod neaparat cu un numar impresionant de fani sau cu o interactiune sustinuta cu acestia.

"Jumatate din utilizatorii de internet din Romania sunt practic pe reteaua sociala", explica si Doron Zilberstein, vicepresedintele de marketing al URBB, decizia de a lansa paginile de Facebook ale Tuborg, Carlsberg, Guiness, Bilbor şi Granini, dintre care primele doua cu aproximativ 41.000 de fani fiecare.


In concluzie, as putea spune ca, aparent, prezenta pe Facebook a devenit obligatorie, mai ales o data cu creşterea numarului de utilizatori din Romania, in prezent de peste 4,1 milioane, toti potentiali cumparatori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu