joi, 8 decembrie 2011

Politica de returnare a produsului si magazinele online

Foarte multi oameni, intrebati daca fac cumparaturi online, isi exprima dezacordul argumentand ca se tem ca produsul ar putea sa difere ca cel virtual sau ca nu este conform standardelor, cerintelor, nevoilor sale. Iar asta este o bariera principala in ceea ce priveste comertul electronic. Putini stiu insa, ca odata cu aparitia legii comertului, LEGEA nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic, prin "acceptarea termenilor si conditiilor" au voie sa returneze produsul in termen de 10 zile. Asta este un fel de acel concept american “30-days money back Guarantee”, doar ca perioada de returnare a produsului este de 10 zile.
Comerciantii se obliga, conform art.(4), sa le aduca la cunostinta prin mail sau pe site-ul propriu daca acesta exista, modalitatile, conditiile si timpul in care se renunta la cumparare. Astfel, legea comertului electronic ii asigura pe consumatori ca daca nu sunt multumiti de produsele comandate, le pot trimite inapoi in termen de 10 zile.
Daca, comerciantul nu se conformeaza legii in a aminti art.(4), renuntarea la produs se va face intr-un timp de 90 zile.
Desigur, exista si conditii in care aceste articole se pot aplica:
- produsul trebuie returnat exact in starea in care a fost trimis, fara a fi deteriorat
- nu se aplica in cazul in care produsul nu este primit acasa si este luat direct de la sediu.

Oare ar schimba cu ceva situatia daca toata lumea si-ar cunoaste drepturile in ceea ce priveste comertul online ? sau este vorba numai despre caracterul si convingerile oamenilor?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu