miercuri, 14 decembrie 2011

Magazine online

Cine sunt clientii magazinelor virtuale?
Clientul care apeleaza la serviciile de comert electronic, conform unor sondaje efectuate de unele magazine firtuale,este:
- o persoana cu studii superioare
- are venituri medii si mari
- utilizeaza frecvent internetul
- este posesor de card si de telefon mobil.
Cine are de castigat facand comert electronic?
Avantaje sunt de ambele parti. Pe de o parte ar fi clientul, care are acces la orice ora, la orice magazin, in orice loc, fiindu-i necesar doar un laptop conectat la internet. Avand o varietate de produse online, clientul beneficiaza de o arie larga din care isi poate alege un produs sau un serviciu.
Clientul unui magazin online este mai privilegiat decat a unui magazin clasic deoarece acesta poate afla printr-un singur click mai multe detalii despre un anumit produs sau serviciu. In aceste conditii intervine si factorul comoditate, dar si faptul ca achizitionarea devine mai personala, fara stres si fara graba.
Un alt avantaj important e faptul ca intr-un magazin online, cumparatorul gaseste sute de modele dintr-o categorie de produse, ceea ce e imposibil intr-un magazin clasic deoarece spatiul de expunere este limitat.
Pretul reprezinta si el un avantaj care nu poate fi ignorat deoarece costurile functionarii unui magazin virtual sunt mult mai mici decat cele ale unui magazin fizic.
De cealalta parte, comerciantul unui magazin online beneficiaza de costuri mai mici decat comerciantul unui magazin fizic pentru ca magazinele online nu platesc chirii, nu au nevoie de forta de munca, deci implicit preturile scad.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu