Google+, reteaua de socializare a gigantului Google, a facut un nou pas pentru a se apropia si mai mult de rivalii de la Facebook: a lansat optiunea “Pages”, prin care orice site, blog, brand sau afacere isi poate crea o pagina personalizata.
Mutarea era una asteptata de multi dintre cei 40 de milioane de utilizatori ai retelei sociale si va atrage cu siguranta atentia companiilor, care vor descoperi in scurt timp un nou mediu prin intermediul caruia sa-si promoveze produsele, afacerea, ideile etc.
Partea cea mai buna este ca utilizarea noului concept Google+ este extrem de usoara, indiferent ca vrei sa creezi o pagina si sa o administrezi sau doar sa interactionezi virtual cu produsele tale preferate.
Cum creezi o pagina pe Google+?
Este suficient sa deschizi Google+ si, in dreapta jos, pe ultima coloana, vei regasi sectiunea Create a Google+ Page. Dupa ce alegi tipul de pagina pe care vrei sa o creezi, trebuie sa introduci numele paginii, site-ul de internet, categoria din care face parte pagina si sa apesi Create.
Cum accesezi o pagina Google+?
Spre deosebire de Facebook, Google+ nu face o distinctie clara intre profilul unui utilizator si o pagina. Practic, atunci cand esti pe o pagina, actiunile pe care le poti face sunt similare cu cele de la conturile personale.
De aceea, poti adauga într-un Circle atat persoane, cat si pagini, sau le poti separa daca vrei neaparat sa faci o distinctie. Acelasi lucru este valabil si pentru publicarea comentariilor sau sharing-ul fotografiilor, link-urilor şi statusurilor.
Google trebuia sa profite cumva de motorul sau de cautare pentru a ajuta Google+, iar Direct Connect este prima metoda de promovare. Astfel, prin Direct Connect, poţi ajunge direct pe pagina de Google+ a unei companii daca in stringul de căutare din Google introduci sintaxa “+nume-companie”.
Din pacate, functia este valabila momentan doar pe teritoriul SUA si numai pentru pagini, insa cel mai probabil va fi extinsa la nivel global si, eventual, inclusiv pentru profilele obisnuite de utilizator.
Paginile Google+ vs paginile Facebook
La prima vedere, Google+ a implementat mult mai usor conceptul de pagini decat Facebook, in primul rand datorita faptului ca interactiunea ta cu o pagina este similara cu cea a unui utilizator obisnuit. In schimb, la Facebook trebuie sa dai Like paginii, iar paginile care iti plac le regasesti uneori foarte greu, mai ales ca nu exista o metoda personalizata de sortare a acestora.
Pentru inceput, paginile de Google+ vor fi mult mai curate decat cele de Facebook, in primul rand pentru ca nu exista miile de aplicatii mai mult sau mai putin inutile pe care diverse companii te invita sa le folosesti. In plus, nu exista nici concursuri in care trebuie sa dai Like pentru a participa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu