joi, 15 decembrie 2011

M-Learning

In timp ce m-learning si-a demonstrat valoarea in activitatile educationale, a aparut nevoia de a masura fiabilitatea lor, accesibilitatea lor. Dispozitivele mobile sunt computere mult mai vulnerabile iar interfetele sunt putin incomode datorita dimensiunii lor, limitarilor hardware dar si datorita conectivitatii la internet. Dupa parerea mea continutul multimedia, cum ar fi recunoasterea vorbirii automata (ASR) poate imbunatati accesibilitatea lor.
Daca este sa privim statistica oferita de Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor (UIT) ca de la sfarsitul anului 2008 pana in martie 2009 s-au facut aproximativ 4.1 miliarde abonamente de telefonie mobilă GSM.







Alta statistica publicata pe Wikipedia , arata ca in anul 2009 in SUA existau peste 276 milioane telefoane mobile in utilizarem in timp ce in Romania erau aproape 23 de milioane de telefoane mobile. Este interesant urmatorul lucru: desi Romania ocupa locul 32 in lume dupa numarul de telefoane mobile in uz, se situeaza pe locul al 13-lea de numarul de 108.5 telefoane mobile in uz la 100 de personale. Trebuie totusi sa mentionam ca telefoanele mobile nu sunt utilizate numai pentru a efectua apeluri, ci ele sunt folosite si ca asistenti digitali, ca instrumente de comunicare (altele decat apeluri), ca instrumente educationale si ca sursa de divertisment.





Aplicatiile M-learning sunt dezvoltate ca aplicatii de sine statatoare sau bazate pe aplicatii distribuite. Aplicatii distribuite pot fi bazate pe Web sau bazate pe o arhitectura dedicate.
Securitatea sistemelor de m-learning este foarte importanta datorita confidentialitati pe care trebuie sa o mentina. (Spre exemplu informatiile legate de studenti). In acest caz pot sa apara urmatoarele probleme, ca in orice organizatie care detine m-learning si/sau e-learning :
 accesul neautorizat la continutul cursului.
 accesul neautorizat la datele cu caracter personal ale studentului (marci, scoruri)
 accesul neautorizat la testele de examen.

Aceste probleme de securitate pot fi prevenite si descoperite de catre un audit de specialitate.
Pentru a fi proactiv, procesul de testare trebuie sa includa cerinte de audit pentru aplicatii mobile . Pentru a fi siguri de certitudinea cererii, aceasta trebuie sa fie testata cu ajutorul unor
metode si tehnici specifice. Securitatea software-ul trebuie sa fie de buna calitate.

M-learningul este un produs in plina dezvoltare care se va bucura de success pana la urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu