joi, 29 decembrie 2011

Comertul online si criza mondiala

Perioada sfarsitului de an  este un prilej foarte bun de a face cumparaturi online. Acest lucru este un motiv de bucurie deoarece dupa cum bine se stie, cresc vanzarile. Anul acesta, tendinta globala pare a fi o crestere mai pronuntata a vanzarilor online ca urmare a crizei economice, conform rezultatelor a doua studii efectuate in doua tari de top la capitolul comertului online.
Conform unui sondaj  publicat pe piata din SUA, vanzarile totale, retail si comert online, vor inregistra un declin al ritmului de crestere in acest an. Totusi, vanzarile online se vor dubla ca valoare fata de anul trecut, internetul trecand pe primul loc in topul canalelor de vanzare, cu aproximativ 50% din sumele cheltuite.
In Marea Britanie, situatia este asemanatoare din punctul de vedere al cumparaturilor online. Un studiu recent efectuat a aratat ca britanicii sunt constienti de faptul ca pot gasi pe Internet promotii si produse la preturi mai bune decat in retail, lucru ce ii va ajuta sa economiseasca bani. Aproximativ jumatate dintre cei chestionati intentioneaza sa cumpere online cadouri pentru sarbatorile de iarna de anul acesta.
Concluzia prin urmare este ca, in contextul perioadei economice destul de dificile, tot mai multe persoane se orienteaza de la sectorul de retail catre cumparaturile din magazinele online, cautand promotii si oferte speciale pentru a economisi cat mai mult.
Cu toate ca piata de comert electronic din Romania nu a ajuns inca la nivelul comertului electronic din SUA si Marea Britanie, clientii devin din ce in ce mai sensibili la avantajele comertului online: usurinta de a gasi cea mai buna oferta, comoditatea si costurile mai reduse.
Exista un interes crescut pentru crearea de oferte speciale, dezvoltarea si implementarea unor campanii de succes si modalitati de crestere a vanzarilor de sarbatori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu