joi, 8 decembrie 2011

Va fi Google+ suficient de atragator pentru companii?


Google a introdus Google+ Pages pentru afaceri pe data de 7 noiembrie 2011 dand astfel posibilitatea companiilor sa isi creeze o pagina oficiala in cadrul acestei retele.

In primele 10 zile de la deschidere, 61% dintre companiile aflate in Top 100 din intreaga lume si-au facut o pagina pe Google+ insa doar 12% dintre acestea au pus link pe site-ul lor catre aceasta. In acelasi timp, 93% dintre companiile din Top 100 au o pagina pe Facebook si 53% dintre acestea au postat o legatura catre aceasta de pe site-ul lor.

Din momentul in care un utilizator adauga un brand in cercurile lor de prieteni de pe Google+, acel brand poate face acelasi lucru, segmentand audienta sa in diferite grupuri pentru a asigura o mai usoara orientare a postarilor.

Cu toate ca brandurile adopta platforma Google+ intr-o maniera destul de convingatoare si la o viteza acceptabila, consumatorii nu se grabesc insa sa se conecteze cu acestea prin intermediul acestei retele. Chiar daca peste 43 de milioane de utilizatori si-au facut cont pana in prezent pe Google+, primele 100 de companii cele mai populare de pe aceasta retea nu au reusit sa adune decat 147.000 de fani. Pe Facebook, aceste 100 de companii au peste 300 de milioane de fani in total.

Google mai are mult de munca pana sa reuseasca sa impresioneze marketerii si companiile. La sfarsitul lunii octombrie, conform unui studiu al Constant Contact, doar 5% dintre micile intreprinderi din SUA s-au declarat multumite de eficacitatea Google+ ca si unealta de marketing, in timp ce 7% s-au declarat partial multumiti, iar restul de 70% au spus ca nu au folosit aceasta retea.

Per ansamblu, nivelul de angajament al consumatorului cu diferitele branduri prezente pe Google+ este mult mai mic decat cel prezent pe Facebook, lucru ce ar putea afecta in mod negativ prezenta si participarea brandurilor in retea. Insa Google are cu siguranta mai multi asi in maneca tinand cont de puterea companiei in mediul online astfel ca multe dintre branduri isi vor implementa activitatile online si pe Google+.

In Romania, foarte putine companii folosesc Google+ deoarece momentan prezenta lor in aceasta retea este inutila. Nu sunt multi cei care folosesc aceasta retea la noi in tara, astfel ca o firma nu ar putea sa atraga destui fani in cercurile lor incat sa se merite creearea unei astfel de pagini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu