Toata lumea a auzit de faimoasele platforme sociale ca Facebook, Twitter, MySpace sau Youtube, dar de Weibo ati auzit?
Se pare ca aceasta platforma sociala a luat amploare in China, unde toate celelalte retele sociale sunt blocate de teama ca nu cumva Partidul Comunist sa fie compromis in urma accesului la Internet.
Platforma Weibo, operata de Corporatia Sina, devine functioala in anul 2009, asemanandu-se foarte mult cu Twitter, deoarece acorda utilizatorilor posibilitatea de a posta mesaje de 140 de caractere, astfel adunand grupuri de abonati la mesajele postate.Rreteaua Weibo inregistreaza un numar mai mare de 250 de milioane de utilizatori, devenind un important serviciu in microblogging.
Reteaua sociala chineza Weibo devine din ce in ce mai consolidata, aceasta reusind sa atraga mai mult de 140 milioane de utilizatori in mai putin de 2 ani, in timp ce Twitter a reusit sa atraga de partea sa 200 milioane utilizatori in aproximativ 5 ani.
O caracteristica specifica a Weibo, spre deosebire de Twitter este aceea ca permite inserarea unei media abundente alcatuita din imagini, videoclipuri, muzica, emoticoane, sau voturi fara existenta vreunui plug-in. Weibo detine nici mai mult nici mai putin de 400 de emoticoane pe care utilizatorii le pot folosi, mai ales ca tinerii chinezi prezinta un mare interes pentru emoticoane.
Totodata Weibo Sina devine un important instrument de marketing la nivelul companiilor din China. Unilever, Coca Cola sau Louis Vuitton sunt doar cateva dintre companiile multinationale care si-au deschis conturi pe aceasta platforma pentru a transmite mai departe mesajele de branding. Motivul este relativ simplu, tinand cont ca piata chineza este una dintre cele mai mari piete de desfacere la nivel global. Conform unui studiu recent realizat de Strategy Analitycs, livrarile de smartphone-uri din China din al III-lea trimestru al anului 2011 au inregistrat nici mai mult nici mai putin de 24 milioane de unitati.
Weibo a mai dezvoltat un nou concept in serviciile de microblogging, acela de subiecte micro. De fapt ceea ce face aceasta platforma cu adevarat este colectarea tuturor tweet-urilor legate de un anumit subiect si crearea unei pagini unice adresata utilizatorilor pe seama acelui subiect. Spre exemplu, toate trendurile sunt distribuite in subcategorii ca: sport, entartainment, finante sau calatorii.
Un plan nemaipomenit de ingenious adoptat de Weibo Sina este sistemul de premiere cu medalii. Branduri ca Nike sau Transformers au devenit partenerii retelei Weibo, tocmai pentru a-si promova produsele prin oferirea de medalii, determinand utilizatorii sa realizeze actiuni ca retweet-ul unor anumite evenimente ale companiilor respective. De asemenea permite ca logo-ul unui anumit brand sa fie expus in profilul utilizatorilor sub forma unei medalii. Reteaua de socializare chineza a mai creat o pagina cu scopul de a introduce, promova si reaminti utilizatorilor despre medaliile obtinute, asociate cu diferite evenimente sau branduri.
Spre deosebire de Twitter sau Facebook, Weibo solicita utilizatorilor sai o dovada de identificare reala. Astfel creste responsabilitatea utilizatorilor, iar transparenta sociala este imbunatatita.
Un lucru benefic pentru companii ar mai fi acela ca, reteaua chineza furnizeaza o platforma prin intermediul careia societatile economice isi pot segmenta publicul, astfel transmitandu-se mesaje bine targetate. Totusi intreprinderile trebuie sa tina cont de faptul ca oricand mesajul lor de brand poate fi contestat de catre utilizatori.
In baza larga de utilizatori ai Weibo se regaseste chiar seful FMI, Christine Lagarde, care a postat pe aceasta platforma traducerea in chineza a declaratiei sale de la Summit-ul APEC, iar printre celebritati se numara Maria Sharapova sau Emma Watson, acestea dorind sa se apropie mai mult si de fanii lor din China.
Reteaua de socializare chineza Weibo este perceputa cu ochi buni de catre: oficialii chinezi, diferitele departamente guvernamentale, sau chiar de catre Partidul Comunist din Shanghai, datorita mesajelor ce sunt cenzurate cu cuvinte cheie sensibile din punct de vedere politic.
O sugestie pe care as avea-o pentru intreprinzatorii economici ce vor sa patrunda si pe alte piete, ar fi sa-si creeze conturi pe reteaua chineza Weibo, pentru ca astfel vor avea acces la o piata uriasa, un lucru zic eu, deloc de ignorat in zilele noastre cand concurenta este atat de acerba.
In final nu stiu daca Weibo prezinta cu adevarat o amenintare pentru Twitter, ce reprezinta unul dintre cele mai dezvoltate servicii de microblogging la nivel global, dar daca platforma sociala chineza se va dezvolta in acelasi ritm ca pana acum, nu vom sti niciodata!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu