In ziua de astazi, companiile se indreapta catre social media, in masa. Atat organizatiile mari cat si cele mai mici trimit mesaje pe Twitter si posteaza pe Facebook pentru a castiga loialitatea consumatorilor si pentru a aduce noi clienti. Neavand insa foarte mult timp la dispozitie, marketerii incearca sa afle care dintre aceste doua site-uri le aduce un nivel de loialitate mai ridicat al consumatorului.
Statisticile arata ca dintre cei care urmaresc un brand pe Twitter (followers), in 60% din cazuri exista sanse mai mari ca acestia sa il recomande unui prieten si in 50% din cazuri, acestia sa cumpere de la acel brand. In ceea ce priveste Facebook, in 56% din cazuri exista sanse mai mari ca acestia sa recomande brandul unui prieten, daca sunt fani al acestui brand (au apasat pe butonul “Like”), iar 51% dintre consumatori au spus ca au tendinta de a cumpara un produs dupa ce au dat “Like” brandului.
Conform unor studii, pentru a se conecta cu un brand, consumatorii folosesc in proportie de peste 80%, reteaua Facebook si intr-o proportie de doar 6%, Twitter. Dintre cei ce folosesc zilnic Facebook, 69% au spus ca sunt fani cel putin al unui brand iar dintre cei ce folosesc Twitter in fiecare zi, 68% urmaresc activitatea unui brand. Insa intentia de a cumpara produse ale brandurilor pe care le urmaresc este mai ridicata pe Twitter. 37% dintre acestia au intentia de a cumpara produsele pe care le urmaresc pe Twitter, in timp ce pe Facebook procentul este de doar 17%.
Avantaje Twitter:
- faptul ca pe Twitter totul se petrece in timp real aduce posibilitati infinite companiilor in tentativa de a furniza informatii , fara a-si face griji ca actualizarile lor se vor pierde intr-un “ocean de noutati”;
- numarul celor care urmaresc un brand pe Twitter a crescut cu 6% fata de anul trecut;
- Twitter permite marketerilor si proprietarilor de afaceri sa gaseasca consumatori de nisa.
Avantaje Facebook:
- o treime din consumatori sustin ca sunt mai loiali unui brand daca sunt fani al acestuia pe Facebook.
- 80% dintre utilizatori admit ca Facebook este principala retea prin intermediul careia acestia se conecteaza cu un brand.
- aproape un sfert dintre utilizatorii Facebook confirma ca aceasta este reteaua care influenteaza cel mai mult deciziile privind achizitiile acestora.
Puncte comune:
- principalul motiv pentru care utilizatorii ambelor retele urmaresc branduri este acela de a primi oferte exclusive.
- fanii si folowerii vor sa vada informatii pertinente si relevante privind companiile pe care le urmaresc.
- Cei care urmaresc branduri pe retelele sociale, sunt mai interesati sa cumpere produse oferite de acestea.
Deci care dintre aceste doua site-uri este mai potrivit pentru organizatii si companii?
Din moment ce utilizatorii Twitter se implica mai mult in recomandarea brandurilor, acest canal furnizeaza oportunitati excelente daca doresti sa-ti monitorizezi propriul brand si sa intri in conversatii privind afacerea pe care o ai. Daca detii insa o pagina de Facebook, este mult mai usor sa testezi diferite tactici ce ajuta la consolidarea unei comunitati sau sa soliciti feedback asupra produselor pe care le comercializezi.
In concluzie, ambele site-uri ofera metode eficiente de a ajunge la clienti si tind sa devina o parte importanta din viata lor de zi cu zi.
In Romania, acest fenomen este mult mai putin raspandit. Dintre cei care folosesc Facebook, doar 15% interactioneaza cu fanpage-urile romanesti. In cazul Twitter, procentul nu este cunoscut, deoarece la noi in tara este folosit foarte putin pentru a promova afaceri si branduri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu