marți, 4 ianuarie 2011

Piata de Inchirieri Auto

La nivel mondial, sectorul de inchirieri auto este unul dintre cele mai competitive in ceea ce priveste reprezentarea online. In SUA de exemplu, fiecare firma de inchirieri plateste pana la 30 de USD pentru fiecare vizitator, prin programul de publicitate platita Google Adwords. Statistic insa, in medie 1 din 5 vizitatori inchiriaza un automobil, deci costul real pe client, ajunge in jurul valorii de 100-140 USD.
In Romania, firmele de inchirieri auto ajung sa plateasca circa 1.5 USD per vizitator (in cazul expresiilor concurentiale, precum "inchirieri auta - cautata de circa 3500 persoane/zi" sau "inchirieri masini - cautata de circa 3000 persoane/zi". Insa din start peste 70% din clikuri sunt false, ceea ce inseamna ca in realitate, plata per click este de circa 5 USD. Lucrurile devin insa mult mai interesante in Romania, pentru ca doar 1 din 10 clienti inchiriaza o masina, deci zilnic, o firma promovata prin programul Adwords, ajunge sa cheltuiasca circa 50 USD/client.
De ce 70% dintre clickuri sunt false? In ultimele 24 de luni, compania a monitorizat constant piata de profil din Romania, prin intermediul colectarii de date statistice de la circa 25 de websiteuri de profil, majoritatea avand ca target municipiul Bucuresti. In medie, circa 70% din persoane care dau click pe o reclama, raman pe pagina respectiva sub 5 secunde. Acest tip de comportament nu este unul firesc, avand in vedere ca timpul esalon de 5 secunde, nu permite vizitatorului sa ajunga in pagina de tarife. Analizand sursele de trafic, am ajuns la concluzia ca piata autohtona exista 2 trenduri care nu apar in prezent nici in Europa, nici in SUA.
- Schemele Piramidale - unele companii de inchirieri (le vom numi A), cauta cuvinte cheie din targetul propiu, identificand reclamele Adwords promovate de concurenta (compania B). In mod standard, concurenta, B plateste 1.5 $ per click. Compania A, incepe sa dea clickuri pe rezultatele concurentei. Astfel, se taxeaza constant fiecare click la o rata de 1.5 $. Dupa doar 100 de clickuri, firma A a cauzat firmei B un prejudiciu de 150 $, in doar cateva minute. Firma B depaseste bugetul alocat pe ziua in curs, si dispare din rezultatele afisate de Adwords. Firma A, posteaza o noua reclama. Concurenta fiind eliminata insa, ea poate introduce un pret de 0.5 $/click. Ulterior apare o firma C, care repeta mecanismmul. Toate firmele pierd, doar google castiga.
- Spam - Alternativa promovarii platite din partea dreapta a rezultatelor, este publicitatea gratuita, denumita generic "organica". Aici rezultatele sunt afisate prin prisma algoritmilor de relevanta al Google. Utilizand putina imaginatie, si tehnici descrise clar de Google ca fiind practici interzise, in momentul de fata circa 80% din firmele de inchirieri auto din Romania, reusesc sa apara in primele rezultate. Aceasta afisare se face in detrimentul companiilor de renume (Autonom, Happy), si a multinationalelor (Hertz, Avis, Europcar, Budget).
Avand in vedere faptul ca in cele din urma atat firmele de inchirieri cat si consumatorii sufera s-a decis o alternativa complet gratuita prin intermediul Forumului de Inchirieri Auto disponibil la http://www.inchirieri-auto.com/ . Acesta permite incarcarea ofertelor de orice perstator, in mod de 100% gratuit, si compararea lor, de orice client.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu