şi asta nu doar accesând http://www.google.ro/ ci şi http://www.google.com/, cu condiţia ca site-ul principal să fie accesat din România. Un click pe logo oferea 465 de mii de rezultate care se legau de sintagma "Ziua Naţională a României". Putem concluziona ca urmare a acestei măsuri că utilizatorii români ai motorului de căutare google au ajuns să fie suficient de numeroşi încât să reprezinte un segment ţintă important pentru care sunt iniţiate anumite măsuri de promovare, precum această schimbare de logo? Sau poate că acest logo "aniversar" este o simplă formalitate aplicată în orice ţară, de ziua naţională a acesteia. Oricum, indiferent de explicaţie, măsura are un impact psihologic asupra utilizatorului. În calitate de român ai impresia că "Marele Google" îţi acordă o atenţie deosebită atunci când deschizi site-ul pe 01.12. şi vezi acest logo. Poate este una din puţinele dăţi când te simţi bine că eşti român. E clar că în astfel de situaţii motorul de căutare îţi câştigă simpatia sau cel puţin te face să ai sau să păstrezi o percepţie pozitivă asupra lui. Şi asta doar printr-o schimbare a logo-ului. O măsură de publicitate simplă şi eficientă.
În plus pe pagina principală a google iese în evidenţă logo-ul, deoarece pagina nu conţine reclame, anunţuri, ştiri, care să capteze atenţia utilizatorilor. Astfel aceştia sesizează imediat o eventuală schimbare a logo-ului şi o percep ca pe o modificare care le este adresată. Un exemplu al unei astfel de modificări este şi logo-ul google postat la cumpăna dintre ani:S-ar putea spune că un motor de căutare precum google nu are nevoie de publicitate, fiind extrem de des utilizat şi foarte cunoscut. Dacă este într-adevăr aşa, atunci ce altceva reprezintă aceste schimbări de logo-uri decât simple şi mici măsuri de fidelizare şi atragere a utilizatorilor?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu