A fi adeptul cumpărăturilor în mod tradiţional sau a cumpărăturilor on-line depinde de preferinţa cumpărătorului de a avea sau nu experienţe cognitive şi emoţionale în acest proces. Pentru unii cumpărători, procesul cumpărării unui produs este o activitate care produce plăcere, relaxare, în timp ce pentru alţii această activitate este o corvoadă, este o muncă neplăcută, o luptă cu alergătura, cozile, aglomeraţiile din magazine.
Pe sexe, comportamentul la cumpărături este diferenţiat.
Cumpărătorii de sex masculin preferă mediul de cumpărături on-line în timp ce femeile prefera cumpărăturile tradiţionale pentru plăcerea de a face cumpărături şi pentru a face din această activitate una socială.
La modul general avantajele cumpărăturilor on-line sunt:
♦ cumpărăturile on-line sunt un confort, o comoditate.
Este foarte uşor de a comanda pe internet produsul dorit, fara a fi nevoie de a te deplasa şi a cauta prin magazine. Este o mare economie de timp. Timpul mediu al unei excursii virtuale a cumpărăturilor online are este de 37 minute pe comandă, timp considerabil mai mic în comparaţie cu vizitele la magazinele tradiţionale.
♦ cumpărăturile online înseamnă economii
Cumpărăturile on-line sunt ca un dispozitiv de economisire a unei sume de bani. Banii sunt cheltuiţi mai înţelept şi cu grijă deoarece cumpărăturile on-line furnizează informaţii cu ajutorul cărora se poate compara cu uşurinţă preţul, fără a fi nevoie de a merge la magazine. Un alt mod de economisire a banilor este faptul că spre deosebire de cumpărăturile tradiţionale, atenţia nu ne mai este atrasă de alte produse pe care să le achiziţionăm cu toate că iniţial nu am avut această intenţie.
♦ cumpărăturile online presupun un progres
Metaforic vorbind, economia de timp si de bani de care vorbeam mai sus, se reflectă într-un proges mai ales în viaţa de familie deoarece timpul şi banii economisiţi pot fi folosiţi în alte scopuri, facând astfel viaţa mai uşoară şi mai frumoasă.
Totuşi cumpărăturile on-line au şi dezavantaje, dintre care :
♦ concentrarea atenţiei asupra a ceea ce trebuie să fie cumpărat, împiedică o persoană să ia contact cu alte produse noi sau servicii. Vânzătorii online expun o listă de produse care de multe ori nu cuprinde produsele la ofertă sau produsele noi.
♦ problemele tehnice legate de accesul la internet sau conexiunile la site-urile respective.
♦ de multe ori, achiziţionarea on-line a unui produs sau cadou în special lipseşte cumpărătorul de emoţia sau plăcerea cumpărăturilor tradiţionale, de plăcerea de a dărui personal cadoul.
♦ cumpărătorul este lipsit de posibilitatea de a pipăi, admira, mirosi produsul cumpărat care, de multe ori în realitate este diferit faţă de ceea ce părea a fi în poză. Acest lucru este valabil pentru produsele de vestimentaţie, de încălţăminte, care cumpărate on line, nu se pot proba. Nu este cazul însă produselor alimentare care fiind încercate în trecut, sunt bine cunoscute cumpărătorului.
♦ daca plata se face prin card bancar, magazinul on-line trebuie să fie certificat în ceea ce priveşte securitatea, certificare ce trebuie prezentată pe site.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu