marți, 4 ianuarie 2011

Explorarea E-commerce

Cel mai important aspect al comertului online se refera la abilitatea sa de a influenta rapid vanzarile si eforturile de marketing. Trecand pe piata online, orice cofetarie de cartier de exemplu, are ocazia sa se extinda pe plan national sau chiar international, creandu-si astfel o baza a potentialilor clienti. Vanzarile situate pe un suport web nu au granite.

Nu numai ca internetul faciliteaza atragerea clientilor, dar si duce la profitabilitate, potrivit unui studiu condus de IPSOS. Ancheta a descoperit ca, departe de a fi o cheltuiala in plus, operatiile pe internet au evidentiat anumite elemente:

· 64% din firmele mici care vand pe internet au afirmat ca de cand au aparut online au crescut vanzarile sau profiturile;

· 48% au spus ca internetul a ajutat la extinderea lor geografica;

· Si 78% au economisit bani reducand costurile administrative.

Firmele de dimensiuni mici considera ca este mult mai usor sa primeasca si sa plateasca pe internet ceea ce au de achitat, iar afacerile se conduc mai usor online. Competitorii sunt multi si mari, iar pentru companiile care sunt la inceput de drum riscurile la care se expun sunt mult mai mari. Pe internet, chiar si cea mai mica firma poate fi atractiva sis a fie la fel de productive ca cele mai mari, fara insa sa aibe o prezenta fizica frecventa. Adesea, se intampla ca proiectele unor magazine mici sa adopte imaginea unui butic, care atrage clienti prin ideea ca sunt diferite decat firmele cunoscute.

La fel ca in cazul deschiderii unui magazine fizic, si dezvoltarea unui proiect online necesita pasiune si un grad inalt de daruire si optimism. Pasiunea este dorinta oricarui antreprenor de a-si face o cariera din ceva ce ii place. Gandirea pozitiva ii da oportunitatea acelei persoane sa stea concentrata in fata cinismului cu care se intalneste zi de zi.

Dezvoltarea unei afaceri pe internet nu trebuie sa fie neaparat un proces dificil. Persoanele interesate trebuie sa urmareasca 3 pasi:

1. Planificarea

2. Dezvoltarea unei strategii de marketing

3. Intelegerea nevoilor tehnologice

Cu toate acestea, fluxul monetar poate insemna pentru firmele care se afla in primele faze, un risc. De aceea, se intampla ca multe afaceri online sa incurajeze platile prin cardul de credit, desi este de ajutor sa se ofere si alte oportunitati de plata.

Consider, ca, in perioada in care ne aflam, este nevoie de o prezenta cat mai frecventa pe toate mijloacele de comunicare, pentru ca firma sa se faca cunoscuta, dar si sa ofere incredere clientilor ca isi va continua activitatea si ca produsele sau serviciile sale sunt de calitate. In acelasi timp, promptitudinea trebuie respectata si dovedita de toate firmele, fie ele noi sau mai vechi pe piata, altfel isi pot pierde clientii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu